Загальна кількість переглядів сторінки

субота, травня 27

 Шановні батьки та любі дітки! Маю повідомити вам, що йду у щорічну відпустку. Тож, щоб не сумувати та знати як і чим зайнятися з дітьми, переходьте за посиланням на блог нашого дитячого садочка: https://blog280lito.blogspot.com/

пʼятниця, травня 26

Доброго ранку! Гарного світанку!


Спостереження за квітучими деревами
Мета: закріпити назви фруктових дерев; заохочувати милуватися квітучим
садом; розвивати уяву, фантазію, образне мислення; виховувати бажання бе-
регти природу.
Вихователь веде дітей до фруктового саду.
Запитання: Які фруктові дерева ви впізнаєте у садку? Яка зараз пора року?
Яке вбрання зараз у дерев? Які почуття викликає у вас квітучий сад?
Які дерева зараз квітнуть? Чим вони схожі, а чим відрізняються?
У дерев, як і у людей, є різне вбрання, і зараз вони вбралися у святкове
вбрання.

Дидактична гра «Який одяг?»
Мета: закріпити знання дітей про назви одягу; вчити класифікувати його від-
повідно до призначення (домашній, святковий, спортивний, повсякденний);
розвивати мислення, кмітливість; виховувати дбайливе ставлення до одягу
різного призначення.
Матеріали та обладнання: предметні картинки або лялькове вбрання різного
призначення.
Хід гри. Вихователь пояснює, що до магазину надійшло дуже багато різного
товару, нас із вами просять про допомогу.
Для того щоб покупцям було зручніше обирати для себе одяг, його слід розпо-
ділити відповідно до призначення.
Діти по черзі беруть предметну картинку, називають одяг, пояснюють його
призначення і ставлять картинку до відповідної ляльки.

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (художня література)
Тема: «Вивчення вірша М. Познанської “Про золоті руки”»
Програмові завдання:
— поглибити знання дітей про руки як невід’ємну частину людського
організму;
— ознайомити з будовою рук, назвами пальців;
— формувати уявлення про значення рук для людини, їх функції;
— вчити виразно читати та запам’ятовувати вірш;
— виховувати повагу до працьовитих людей.
Матеріали та обладнання: ілюстрації, на яких зображені люди, що викону-
ють різноманітні дії.
План
1. Розглядання рук. Діти називають частини рук (передпліччя, лікоть, кисть,
долоня, пальці).
2. Дидактична вправа «Ручка права, ручка ліва». Розглядання ілюстрацій,
на яких зображені люди, що виконують різноманітні дії. Описати дії, повто-
рити їх самостійно.
3. Дидактична вправа «Що вміють руки». Діти називають дієслова (писати,
в’язати, шити, грати, готувати тощо).
4. Дидактична вправа «Руки які?». Вихователь пропонує дітям пояснити,
коли руки називають невтомними, золотими тощо.
5. Читання вірша М. Познанської «Про золоті руки».
Сідайте, діти, у гурті:
Зустрілися ми знову!
Про славні руки золоті
Я поведу розмову.
Ті руки звичні до землі,
Будують, вміють шити…
Ми часто бачим мозолі
На їх долонях, діти.
Всі вдячні золотим рукам,
Я теж їх поважаю.
Тож хочу розповісти вам
Усе про них, що знаю.
Запитання: Про що ведеться розмова? Що вміють робити руки? Що
з’являється на натруджених руках?
6. Повторне читання і заучування вірша. Читання вірша дітьми (2–3 дитини).
7. Підсумок. Міркування дітей «Як треба берегти руки?».

Віртуальна екскурсія до ательє
Мета: поглибити знання дітей про професії людей найближчого оточення;
вчити вирізняти особливості окремих професій; розвивати увагу, слухове
сприйняття, пам’ять.

Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (художня праця)
Тема: «Прикрасимо ляльковий одяг» (пришивання ґудзиків та бантиків)
Програмові завдання:
— ознайомити дітей з прийомами роботи ниткою і голкою;
— вчити правильно поводитися з голкою, всиляти нитку в голку і зав’язувати
вузлик, пришивати ґудзик та бантик;
— виховувати обережне поводження з голкою.
Матеріали та обладнання: голка в голочниці, нитки, ґудзики та бантики,
ляльковий одяг.
План
1. Вихователь загадує загадку про голку з ниткою. Для чого вони потрібні?
2. Демонстрація того, як потрібно відміряти нитку, відрізати її ножицями.
Вихователь роздає дітям голки, показує та пояснює, як потрібно всиляти
нитку, складати кінці разом і зав’язувати вузлик.
3. Розглядання лялькового одягу, запропонувати прикрасити його ґудзиками
та бантиками. Наголошення на техніці безпеки.
4. Самостійна робота дітей. У процесі роботи вихователь допомагає дітям.
5. Підсумок. Обговорення і оцінювання дитячих робіт.

четвер, травня 25

Вітаю, мої любі дітки! Сподіваюсь ви в безпеці і готові до занять. 
Робимо ранкову гімнастику, приводимо себе до ладу та снідаємо.
Після сніданку поговоримо з вами про одяг.

Бесіда-розповідь «Як треба одягатися за погодою»
Мета: розвивати спостережливість, вміння добирати одяг залежно від погод-
них умов; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Запитання: Яка сьогодні погода? Чи змінився наш одяг з приходом тепла?
Як треба одягатися у дощову погоду? Чому?

Мовленнєва гра «Із чого наші речі?»
Мета: закріпити вміння утворювати відносні прикметники від іменників;
розвивати знання про назви різних матеріалів та їх зовнішній вигляд.
Матеріали та обладнання: предмети одягу та взуття з різних матеріалів.
Хід гри. Вихователь пропонує розглянути свій одяг і розповісти, з чого він
зроблений.
Діти по черзі показують якусь свою річ і описують: 
«Футболка із бавовни, отже, бавовняна; шуба із хутра — хутряна; черевики зі шкіри — шкіряні».

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (навчання елементів грамоти) Тема: «Читання слів. Схема слів»
Програмові завдання:
— продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів різної звуко-
складової структури, виділяти словесний наголос і визначати його місце
в слові;
— вправляти у читанні слів та речень, вмінні складати речення на задану
тему;
— розвивати мислення, вміння бачити красу весняної природи;
— виховувати бажання активно діяти на занятті.
Матеріали та обладнання: звукові схеми слів, підсніжники (по одному на
кожну дитину), смужки з розподілами на дві частини, картинки на тему
«Весна».
План
1. Загадка про весну. Назвіть весняні місяці.
У кожної дитини три звукові схеми. Дітям необхідно знайти схеми відповід-
но до назві кожного місяця.
2. Читання вірша про підсніжник.
З-під снігу він з’явився,
Прокинувся від сну,
Усіх запросив радо
Зустріти цю весну.
— Про кого йде мова?
Гра «Визнач місце наголосу» (з підсніжником). У дітей на столах лежать
смужки — одна ліворуч, інша праворуч. Діти аналізують слово: якщо наго-
лос падає на перший склад необхідно покласти підсніжник на початку лівої
смужки, якщо на другий — тоді в кінці смужки, яка лежить праворуч.
Слова: весна, хмара, квіти, сонце, ріка, трава, тепло, шпаки, небо …
3. Гра «Обведи по крапочках». Діти обводять контури предметів, намагаю-
чись не відривати олівець від паперу.
4. Фізкультхвилинка.
5. Читання складів, слів та речень.
ВА ВО ВУ ВИ
ВІЛ ВІВ ВАМ ВОНА ВОНО ВОНИ
ІВАН НОВИНИ НАЛИВ ВИЛИВ СЛИВА
У ОЛІ СЛИВИ.
СЛАВА ВІВ ВОЛА.
6. Вправа «Склади речення». Діти розглядають картинки на тему «Весна»
і складають речення.
7. Зустріч із весною. Діти виразно промовляють слова веснянки.
Ой, весна, весна, днем красна.
Що ти нам, весно, принесла?
8. Підсумок. Чи раді ви зустрічі з весною? Чи любите ви цю пору року?
Розкажіть дівчинці-весні, як ви готувалися до зустрічі з нею (які завдання
виконували на занятті).

Заняття: Логіко-математичний розвиток (на основі конструювання)
Тема: «Шафа для одягу»



середа, травня 24

Доброго ранку! 

Спостереження за змінами погоди

Мета: поглибити знання дітей про зміни в стані живої та неживої природи; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати естетичні почуття.
Запитання: Які зміни відбулися в живій природі? Чим особливий цей місяць? Назвіть весняні місяці.

Заняття: Здоров’я та фізичний розвиток
Тема: «Показ мод»
I. Вступна частина.
Ходьба з рухами рук: крок правою ногою — руки в сторони, лівою ногою —
руки униз (30 с). Ходьба на зовнішньому та внутрішньому боці стопи (25 с).
Біг у середньому темпі (35 с). Ходьба. Перешикування в колону по троє.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Добридень, сонечко».
II. Основна частина.
— Стрибки з ноги на ногу з просуванням уперед на відстань 4 м (5–
6 підходів).
— Кидання м’яча обома руками від грудей (8–10 разів) та з-за голови
(8–10 разів).
Гра «Хто перший?»
III. Заключна частина.
Ходьба у повільному темпі на носках, як лисичка (40 с).

Заняття: Логіко-математичний розвиток
Тема: «Числа від 1 до 10. Розв’язування задач»
Програмові завдання:
— продовжувати лічити в межах 10;
— закріпити вміння співвідносити кількість предметів із цифрою, знання
про склад чисел у межах 10;
— вправляти в умінні складати задачі, розрізняти й називати геометричні
фігури;
— розвивати зорову пам’ять; виховувати прагнення допомагати одне одному.
Матеріали та обладнання: демонстраційний: картки із цифрами 1–10;
три хмаринки із числами 5, 7, 9; крапельки (дві картки — з двома краплями,
дві — з трьома, по одній — з чотирма, сімома); малюнки із зображенням тва-
рин (заєць, лев, слон, черепаха); роздавальний: картки із цифрами 1–10, лі-
чильні палички, чотири паперові смужки різної довжини.
План
1. Психогімнастика.
2. Гра «Не помились».
Діти викладають перед собою числовий рід від 1 до 10.
— Покажіть сусідів числа 5. Яке число на одиницю більше, ніж число 5?
3. Гра «Веселі краплинки».
На фланелеграфі розміщено три хмаринки із числами 5, 7, 9.
Під хмаринкою з числом 5 — дві краплинки (на першій намальовано дві
краплинки, на другій — три), на столі у вихователя краплинки із трьома,
чотирма, сімома, двома крапками. Вихователь пропонує дітям розглянути
хмаринки й краплинки та назвати число, розташоване на кожній.
4. Фізкульхвилинка.
5. Розв’язування задачі.
Вихователь пропонує дітям викласти перед собою 10 лічильних паличок
і в ході розв’язування задачі викладати їх необхідну кількість.
• На подвір’ї гуляли дві курки. Покладіть стільки паличок, скільки лап
у курок. Потім на подвір’я вийшов півень. Покладіть стільки паличок, скіль-
ки лап у півня.
— Скільки паличок ви поклали? Скільки лап у птахів, які гуляють на
подвір’ї? Із яких двох менших чисел складається число 6? (4 і 2.)
• У гості до кішки Мурки прийшла собачка Жучка. Покладіть стільки паличок,
скільки лап у Мурки. А під ними — стільки паличок, скільки лап у Жучки.
— У кого більше (менше)? Скільки всього лап у тварин? Із яких двох менших
чисел складається число 8? (4 і 4.)
6. Гра «Хто найшвидший?».
На фланелеграфі розміщено малюнки із зображенням тварин (заєць, лев,
слон, черепаха). На столах у дітей чотири паперові смужки різної довжини.
— Одного разу посперечалися тварини, хто з них швидше за всіх бігає. Заєць
доводив, що він швидший за лева. А лев не погоджувався й говорив, що змо-
же наздогнати й перегнати зайця. Черепаха намагалася переконати слона,
що теж зможе його перегнати. А як думаєте ви?
Дітям пропонується обрати смужки потрібної довжини: чим довша смужка,
тим швидше бігає тварина — і за проханням вихователя показати, хто най-
швидший або найповільніший.
7. Підсумок. Подивіться на картинку. Кого ви побачили на весняній галяви-
ні? У кого більше лап: у півня чи у кішки Мурки?

Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (аплікація)
Тема: «Лялька в гарній сукні»



вівторок, травня 23

"Свято Героїв"

 Цей день в Україні запроваджений на честь українських воїнів — борців за свободу України, передовсім воїнів Київської Русі, козаків, січових стрільців, бійців Армії УНР, УПА та діячів ОУН.

Розкажіть дітям про професію захисника Батьківщини, її важливість для кожного з нас, про те, кого захищають українські воїни, якими вони мають бути.



  • Вправа-роздум “Яким має бути захисник Батьківщини?”: діти по черзі називають риси характеру воїнів.
  • Гра-спогад “Чим наші захисники користуються?”: діти по черзі називають необхідні військовим предмети побуту.


Заняття: Ознайомлення із соціумом

Тема: «Всі професії важливі — вибирай на смак»

Програмові завдання:

— систематизувати знання дітей про працю дорослих;

— розширювати уявлення про професії, їх значення, основні трудові дії та ін-

струменти, якими необхідно користуватися;

— збагачувати словниковий запас дітей назвами професій та інструментів;

— розвивати бажання брати участь у посильній праці.

— виховувати повагу до праці дорослих.

Матеріали та обладнання: ілюстрації із серії «Ким бути?», предмети або

предметні картинки.

План

1. Загадка про руки:

Їх у нас всього лиш дві,

Але дуже майстрові:

Кожен день вони працюють:

Шиють, варять, щось будують. (Руки)

— Для чого потрібні руки?

2. Тлумачення прислів’я.

Роботящі руки гори звернуть.

3. Розглядання ілюстрацій із серії «Професії».

Запитання: Людина якої професії зображена на ілюстрації? Які інструменти

їй необхідні для роботи? Яка з цих професій найважливіша і чому?

4. Дидактична гра «Що було б, якби…» (якби не було тієї чи іншої професії).

Підвести дітей до розуміння того, що всі професії важливі.

5. Дидактична вправа «Що предмет розповість про себе». Зі скрині діти виби-

рають собі який-небудь предмет і від його імені намагаються цікаво розпові-

сти, чим він є, з чого зроблений, хто його зробив, для чого він призначений.

6. Дидактична гра «Хто і що робить цим предметом». Вихователь називає

предмет, а діти відповідають на запитання: Що ним роблять? Хто?

7. Підсумок. Запропонувати дітям намалювати, ким би вони хотіли стати

в майбутньому.

понеділок, травня 22

"Міжнародний день біологічного розмаїття"

 Вітаю! Як ваші справи? Пропоную одразу зробити фізичні вправи, згодні?

Ранкова гімнастика «Весняний вітерець»

Спостереження за змінами в одязі дітей відповідно до сезону
Мета: закріпити знання дітей про сезонний одяг та вміння пояснювати при-
значення деяких частин одягу; розвивати спостережливість; виховувати
дбайливе ставлення до свого одягу.
Вихователь звертає увагу дітей на погоду і на те, як одягнені діти.
Запитання: Яка сьогодні погода? Як її можна схарактеризувати? Який одяг
ви вдягли на прогулянку? Чому ви не надягли теплі шуби, шапки? У чому
зручніше і легше ходити: в шубі чи у легкій курточці? Чому?

Заняття: Здоров’я та фізичний розвиток
Тема: «Доріжка здоров’я»
I. Вступна частина.
Шикування в пари. Ходьба парами зі зміною темпу (35 с). Біг у середньому
темпі (35 с). Ходьба. Перешикування в колону по троє.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Добридень, сонечко»:
— піднімання рук угору;
— нахили тулуба в сторони та вперед із положення сидячи на підлозі, ноги нарізно;
— піднімання ніг по черзі угору з положення сидячи на підлозі з упором на руки;
— повороти тулуба;
— присідання.
II. Основна частина.
— Метання торбинки з піском у горизонтальну ціль (обруч) із-за спини через плече з відстані 3 м (5 підходів).
— Повзання по-пластунськи на відстань 3 м, потім випрямитись й підняти
руки через сторону вгору (4–6 разів).
Гра «Вудочка».
III. Заключна частина.
Ходьба у повільному темпі з рухами рук угору та вниз (45 с).


Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Травневі дарунки»
Програмові завдання:
— закріпити знання дітей про ознаки весни;
— згадати народні традиції, прикмети, пов’язані з травнем;
— виховувати вміння працювати та приносити користь оточуючим.
Матеріали та обладнання: насіння чорнобривців та красолі.
План
1. Ігровий момент — вихователь звертає увагу дітей на велику скриню, яка
з’явилася у них у групі. Як ви думаєте, що там може бути і хто міг її залишити?
Вона вся прикрашена квітами. Може, це весна її залишила?
Запропонувати згадати про весну і відкрити скриню.
2. Бесіда про весняні місяці та їх ознаки. Який зараз місяць? А які ще ви знаєте весняні місяці? Як про них в народі кажуть?
Ось і відкрилася наша скриня, а тут, подивіться, чарівні мішечки. Як ви гадаєте, що там може бути?
Весна залишила нам насіння для того, щоб ми прикрасили подвір’я нашого дитячого садочка. У народі існує багато звичаїв, пов’язаних із весняною працею.
Люди йшли на роботу з піснями, ось як у народній українській грі «Мак».
3. Народна гра «Мак». Діти стають у коло, посередині — хлопчик. Усі обертаються, примовляючи: «Маки, маківочки, золотії голівочки!» Потім питають
в один голос: «Чи поспів мак?». «Ще тільки орю!» — говорить хлопчик і показує, як це робиться.
Знов і знов повторюють те саме, а хлопчик, показуючи, що він робить, відповідає: «Ще тільки сію»; «Ще тільки заволочую»; «Ще тільки поливаю».
Нарешті каже: «Поспів!» Тоді всі удають, ніби зривають голівки маку, вибивають і їдять.
4. Повторення закличок про дощик:
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику
В полив’янім горщику.
Чому дощ так потрібен навесні? Які квіти ви знаєте?
5. Розглядання насіння чорнобривців і красолі та порівняння їх за розміром і формою.
Потім вихователь нагадує, як сіють насіння.
Старі люди навчають: коли саджаєш, слід промовляти добрі слова, щоб рослини були красивими, щоб був гарний врожай.
6. Підсумок. Вихователь пропонує дітям посадити насіння та пояснює, що
коли вони зроблять все так, як казали, то квіти будуть дуже красивими. Вони
будуть схиляти свої голівки до всіх, хто приходить до нашого дитячого садочка, наче розповідаючи їм, як ми добре працювали.


 Бесіда-дослідження “Чому необхідне біологічне розмаїття?”


Цей День проголошений Генеральною Асамблеєю ООН у 1995 р. спеціальною резолюцією на основі рекомендації Конференції сторін Конвенції про біологічне розмаїття, якими на сьогодні є близько 200 держав. Головне завдання дня — звернути увагу громадськості на проблему зникнення з Землі багатьох представників флори і фауни.

Біологічне розмаїття — це всі різноманітні форми життя на Землі. За даними Комітету з питань довкілля ООН, щороку на нашій планеті зникає 25 тис. видів тварин і рослин — приблизно три види щогодини! За прогнозами вчених, чверть усіх видів рослин і тварин нашої планети перестануть існувати найближчим часом. Так, щороку вчені відкривають нові види, але темпи їх зникнення надто стрімкі (вони зникають приблизно у 1000 разів швидше, ніж це відбувалося б без втручання людини)…

Всесвітній союз охорони природи виділяє такі основні чинники, що призводять до втрати біологічного розмаїття: знищення та фрагментація природних екосистем; їх забруднення; глобальні кліматичні зміни; конкуренція видів-аборигенів з тими, які поширилися в результаті діяльності людини; опустелювання; зростання чисельності населення і надмірне споживання, нерозсудливе використання природних ресурсів.

Покажіть дітям, що таке розмаїття флори і фауни, поясніть, чому воно необхідне, з’ясуйте разом, що таке біологічний вид, порівняйте представників одного виду рослин і тварин, поміркуйте, чому тварини такі різні, уявіть, наскільки збідніє природа нашої планети, якщо види і далі зникатимуть.

пʼятниця, травня 19

"Всесвітній день метрології"

Свято засновано Міжнародним комітетом мір та ваг. Мета цього дня — сприяти усвідомленню людьми важливості точних вимірювань для розвитку науки і технологій, суспільства загалом.

Поміркуйте з дітьми над тим, коли і навіщо нам потрібно знати точну вагу, довжину, ширину, висоту, кількість чого-небудь, як їх виміряти, що може трапитись, якщо вимірювання буде неточним, що таке точність вимірювання і як її досягти. Саме у цей день можна вперше ознайомити дітей з поняттям “умовна міра”.


  • Діалог-пригадування “Коли нам потрібні вимірювання”: діти пригадують ситуації з свого повсякденного життя, коли виникала потреба у вимірюваннях, розповідають, які прилади у таких ситуаціях використовували, розмірковують, до чого може призвести неточне вимірювання, що можна виміряти, а що ні.
  • Бесіда “Що допомагає нам вимірювати”: діти разом з педагогом пригадують, які прилади та предмети і в яких випадках можуть допомогти у вимірюванні.
  • Перегляд та обговорення мультфільму “38 папуг” (режисер І. Уфімцев, художник Л. Шварцман, автор сценарію Г. Остер): важливо звернути увагу дітей на те, чи можна порівнювати результати вимірювань, здійснених за допомогою різних умовних мір.


четвер, травня 18

"День Вишиванки"


Українська вишиванка - не просто святковий одяг. Споконвіку сорочка, вишита дружиною або мамою, вважалася потужним оберегом від нещасть: кожен стібок зберігав у собі любов і тепло душі. У кожному регіоні України є свої традиції вишивання і символізм орнаментів, але незмінно лише одне: вишиванка - це частина генетичного коду українця. 

Зараз День вишиванки має особливий сенс - українці змушені відстоювати свою національну автентичність і боротися за неї, віддаючи свої життя.


 

середа, травня 17

"Міжнародний день музеїв"

 Це професійне свято музейних працівників усього світу. Цього дня музеї в різних країнах світу безкоштовно відкривають свої двері для всіх охочих, готують нові експозиції, тематичні лекції, екскурсії, читання. Нерідко до цієї важливої культурної події приурочують і проведення фестивалів, найвідоміший з яких — “Ніч музеїв”. Цей день засвідчує важливість ролі музеїв у житті суспільства.

Розкажіть дітям про роль музеїв у зберіганні пам’яті про минуле Землі, історію різних народів, цікавинок та дивовижних знахідок. Сучасні музеї — не кунсткамери, де дозволено тільки дивитися на експонати і нічого не можна торкатися, а культурні центри, де є можливість дослідити деякі з виставлених об’єктів, переглянути та обговорити цікаві відео- та аудіоматеріали, поспілкуватися з науковцями, більше дізнатися про кожний експонат, про минуле, його вплив на сьогодення та майбутнє.

Створіть разом з дітьми власний музей з тематики, що особливо цікавить їх. Це може бути музей іграшкових динозавриків, різноманітних конструкторів, незвичайних поробок, ґудзиків, горішків, цікавих пляшечок, листочків дерев тощо. До складу його експонатів можуть входити як речі, так і фотографії, аудіо- та відеоматеріали, зібрані у презентацію. Нехай діти стануть екскурсоводами і самі розкажуть про дібрані експонати малятам з інших груп, батькам, знайомим.



  • Гра — обмін думками “Я хочу піти до музею”: діти по черзі розповідають, до якого музею хочуть піти, пояснюють, чим він їх зацікавив.
  • Гра-розмірковування “Що мене цікавить?”: діти по черзі розповідають про сфери своїх зацікавлень (ця інформація підкаже педагогу, який музей можна створити у групі).

вівторок, травня 16

"День Науки"

 Це професійне свято працівників науки України. Його встановлено “на підтримку ініціативи відомих вчених, наукових установ, а також професійних спілок України”, згідно з Указом Президента “Про День науки” від 14 лютого 1997 року № 145/97.

Зацікавте дітей дивовижною професією вченого, дослідника, першовідкривача. Покажіть її важливість для кожного з нас: саме відкриття науковців допомогли інженерам створити речі, без яких ми зараз не завжди можемо обійтися — мобільний телефон, комп’ютер, телевізор, радіо, лампочку, автомобіль… А ще науковці можуть передбачити стихійні лиха — землетруси, торнадо, повені, — винайти ліки від хвороби, зробити наше життя комфортнішим…

Дайте малятам можливість відчути себе науковцями — створити або відкрити щось нове. І нехай поки що це буде відкриття тільки для дитини, але воно може покласти початок справжніх наукових звершень у майбутньому.



  • Бесіда-роздум “Як науки нам допомагають?”.
  • Діалог-дослідження “Що науковці для нас придумали?”: діти роздивляються навколо, пригадують, чим користуються вдома вони та їхні рідні, роблять фотоколаж з предметів домашнього вжитку і розмірковують, як їх поява пов’язана з діяльністю представників різних наук.

понеділок, травня 15

"День Мами та родини"


Зі святом, дорогі матусі!!!


 День матері – це свято на честь матері, материнства, зв'язку матері з дитиною і вплив матерів на суспільство. Мама – головна людина в житті кожного. Не забудьте відвідати маму. Поки живі наші батьки, ми залишаємося дітьми. У цей день українці йдуть в гості до матері, вітають їх і нагадують, якими важливими вони є в їхньому житті. Мама завжди самовіддано любить своїх дітей, незважаючи ні на що, і завжди рада нашим перемогам і щиро співчуває невдачам.

Якщо в День матері ви не можете прийти до мами, то обов'язково треба подзвонити їй і сказати теплі слова і нагадати про те, як сильно ви її любите. Адже мама – найдорожча людина в нашому житті. Не забудьте сказати мамі, що ви її любите! Вітаємо всіх  матусь наших учнів і колег зі святом МАТЕРІ!

пʼятниця, травня 5

Добрий ранок! Робимо ранкову гімнастику, приводимо себе до ладу та починаємо наші заняття.

Заняття: Здоров’я та фізичний розвиток

Пропоную порухатися з бджілкою:


Заняття: Логіко-математичний розвиток (на основі конструювання)
Тема: «Перехрестя» (будівельний матеріал)

Програмові завдання:
— закріплювати вміння дітей споруджувати колективні будівлі, працювати
разом, поєднувати свої будівлі за одним задумом й використовувати його
під час гри;
— стимулювати в дітей творчу ініціативу, фантазію, практичне експеримен-
тування пошукового характеру;
— виховувати дружні стосунки під час колективної роботи, зацікавленість до
ігор з будівельним матеріалом.
Матеріали та обладнання: дрібний та крупний будівельний матеріал, універ-
сальні пластмасові конструктори, іграшкові машинки.
План
1. Пригадати спостереження за рухом транспорту та пішоходів на перехресті.
Запитання: Що допомагає водіям дотримуватись правил дорожнього руху на
перехресті? Для чого потрібен світлофор? Які дорожні знаки допоможуть лю-
дям правильно перейти перехрестя? Як ви гадаєте чи обов’язково дотримува-
тись правил дорожнього руху? Що може трапитись?
2. Мотивація: давайте збудуємо перехрестя і, використовуючи його у грі, за-
кріпимо правила дорожнього руху.
3. Розглядання ілюстрації «Перехрестя»: звернути увагу на споруди, які роз-
ташовані поряд, їх форму, розмір, розміщення.
4. Об’єднання дітей у підгрупи, обговорення споруд, які буде конструю-
вати їхня підгрупа. Нагадати техніку міцного поєднання конструкцій.
Колективна робота дітей.
5. Підсумок — обігрування споруди з використанням дорожніх знаків та
іграшкових машин для закріплення правил дорожнього руху.

четвер, травня 4

 Доброго ранку! Маю надію, що у вас все добре! Робимо ранкову гімнастику і приступаємо до занять.

Заняття: Логіко-математичний розвиток

Тема: Годинник


Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Космічна подорож»

Програмові завдання:
— формувати елементарні уявлення дітей про Всесвіт, галактики, зірку
Сонце, взаємозв’язок людини з космосом;
— дати елементарні поняття про Сонячну систему, сузір’я за допомогою ігор;
— розвивати уяву, сприйняття часу і простору;
— виховувати інтерес до різних наук, знань з астрономії.
Матеріали та обладнання: матеріал до дидактичних ігор «Космічне коло»,
«Кому потрібне Сонце»; вірші, аркуші паперу із зображеннями сузірь.
План
1. Діти стають навкруг «Космічного кола». На якій планеті ми з вами живе-
мо? Якої вона форми?
Вихователь звертає увагу на те, яка Земля різнобарвна. Чому вона така?
(Тому що на ній є ліси, поля, річки, озера, луки, степи, гори, моря, океани…)
Якими кольорами це позначено на глобусі або карті нашої планети?
Запропонувати пригадати вірші про нашу планету.
Планета велична, багата на диво,
Усе на ній є, щоб нам жити щасливо.
Створивши життя на планеті чудовій,
Творець забезпечив найкращі умови.
Її атмосфера, як ковдра, вкриває,
Від впливу космічного оберігає,
А сонце яскраве нас лагідним світлом
Завжди зігріває: і взимку, і літом.
2. Розповідь про Сонце. Як говориться в пісні — без Сонця не було б життя на
Землі, воно як і наші мами оберігає і зігріває всіх нас!
3. Гра «Кому потрібне Сонце». Діти обирають собі картинку і розповідають,
кому Сонце потрібно, а кому ні, і чому саме.
4. Фізкультхвилинка.
5. Розглядання Сонячної системи. Сонце — це мати, а планети навколо нього
— це його діти.
Запропонувати здійснити космічну подорож до планет. На чому ми зможемо
її здійснити?
Ось ми і в космічному просторі, по центру — Сонце і навколо нього кружля-
ють планети. А зараз ми за допомогою корабля облетимо всі планети.
Запитання для бесіди. Долетіли до найближчої планети. Як вона називаєть-
ся? Долетіти до найбільшої планети. Якою є її назва? Долетіли до планети,
де є життя. І т. д. Діти знайомляться з назвами планет.
6. Гра «Космічні сузір’я». Діти за крапочками з’єднують сузір’я і нази-
вають їх.
7. Підсумок. Сьогодні ми поповнили наші знання про планети і зможемо ними поділитися зі своїми рідними.

Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (художня праця)
Тема: «Квітучі дерева» (колаж на яєчній шкаралупі)

Програмові завдання:
— закріпити вміння дітей зображувати картини природи, передаючи її ха-
рактерні особливості;
— вчити розташовувати зображення на всьому аркуші;
— розвивати вміння малювати різними фарбами.
Матеріали та обладнання: альбомні аркуші паперу, акварельні фарби, олів-
ці, пензлики, баночки з водою, серветки.
План
1. Вихователь читає дітям вірші про весну, потім запитує, які вірші про весну
вони знають.
2. Вихователь пропонує дітям намалювати картинки квітучої весни, уточ-
нює, які дерева та кущі можна зобразити; пропонує подумати над компози-
цією малюнка: як покласти аркуш паперу, як розташувати зображення на
всьому аркуші.
3. Самостійна робота дітей.
4. Підсумок. Вихователь пропонує дітям розглянути всі роботи, відзначити
красу квітучої весни в малюнках, різноманітність рішень.

середа, травня 3

"День кондитера"

 Це один з “найсолодших” днів року — професійне свято майстрів, які намагаються зробити наше життя смачним і радісним, — кондитерів.

Розкажіть дітям про “солодке” мистецтво з присмаком дитинства, яке народилося у глибоку давнину і суть якого з тих пір не надто змінилася, про працю кондитерів, їхні найважливіші якості — нестримну фантазію та чудовий смак. А ще малятам буде цікаво, з чого і як виготовляють їхні улюблені цукерки, торти, тістечка…


  • Гра-запитайка “Що виготовляє кондитер?”: діти стають у коло, педагог — у центр; він кидає м’ячик і називає страви, які виготовляє кондитер, малята ловлять (якщо педагог правильно назвав страву) або відбивають м’ячик.



  • Сюжетна гра “Готуємося до зустрічі гостей”: діти придумують, чим частуватимуть гостей; розраховують кількість покупок; “ідуть до магазину”, щоб придбати все необхідне.
  • Реклама “Найсмачніший смаколик”: діти розповідають про свої “смаколики”, акцентуючи увагу на знайдених “родзинках”, усі разом визначають їх вартість у кондитерському магазині (що “смачніше” діти представили “смаколики”, то їхня вартість більша).


Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (зв’язне мовлення)
Тема: «Що таке добре, що таке погано» (складання розповіді за серією картин)

План
1. Розповідь-загадка.
Одного разу вулицею йшов дідусь, спираючись на велику палицю. Він був
старенький, від старості зігнувся і йшов, дивлячись собі під ноги. Назустріч
йому, піднявши голову до неба і щось там роздивляючись, біг хлопчик. Він не
помітив дідуся і штовхнув його. Дідусь дуже розгнівався на хлопчика.
Але хлопчик нахилився до дідуся і щось сказав йому. Дідусь подобрішав і посміхнувся. Що ж хлопчик сказав дідусеві, що він перестав обурюватись?
— Як ви гадаєте, діти, хлопчик здійснив хороший вчинок чи поганий?
2. Бесіда про хороші і погані вчинки людей. Які ви знаєте хороші вчинки?
А які погані? В який колір ви б зафарбували зображення хороших вчинків?
А в який — поганих?
3. Дидактична вправа «Добре і погано». Дітям необхідно назвати слова —
назви хороших і поганих дій (за назву «доброї» дії діти отримують жовту
фішку, а за назву «поганої» — синю).
4. Розглядання ілюстрацій із серії «Що таке добре, що таке погано».
Запропонувати дітям оцінити вчинки, які зображені на ілюстраціях. Як ви
розумієте слово добрий? Що може бути добрим? Якими словами можна замінити слово добрий?

вівторок, травня 2

"Міжнародний день астрономії"

Привіт! Сьогодні в нас День астрономії!

Бесіда «Ю. Гагарін — перший космонавт»
Мета: познайомити дітей з першим космонавтом, який полетів у космос; ви-
ховувати захоплення мужністю, вольовими якостями цих людей, бажання
готуватися до таких професій.
Запитання: Хто такі космонавти? Як звати першу людину, яка полетіла
у космос? Хто може стати космонавтом? Як треба готуватися до польоту?

Хто з вас хоче бути космонавтом?

 Це професійне свято тих, чия діяльність безпосередньо пов’язана з астрономією — однією з найстаріших наук на Землі, а також усіх, хто цікавиться таємницями зірок, планет, космосу.

Цього дня разом з малятами станемо екіпажем справжнісінького космічного корабля та здійснемо захопливу мандрівку в космічну далечінь — покажимо красу незвіданого, такого далекого і водночас близького, космосу, здійснемо подорож до планет Сонячної системи та зірок.


Тож пропоную переглянути космічне відео:



Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (колективне малювання)
Тема: «Космічні фантазії»
Програмові завдання:
— продовжувати вчити дітей малювати враження від почутого та побаченого,
використовуючи різні матеріали та техніки малювання;
— закріпити технічні прийоми графічного зображення, знання елементів зо-
бражувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція), технічні прийоми робо-
ти з крейдою;
— розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття навколишнього світу;
— виховувати вміння доводити справу до кінця, любов і повагу до космо-
навтів.
Матеріали та обладнання: ілюстрації, які зображують космічні пейзажі,
іграшкова космічна ракета та космонавти, аудіозапис музичних творів групи
«Зодіак», картон (чорного, синього, фіолетового кольорів), кольорова крейда,
серветки.
План
1. Слухання музичних космічних творів. Що вам нагадує ця музика? Що ви
собі уявляєте? Розглядання космічних пейзажів: дати оцінку кольоровому
рішенню композицій.
2. Мотивація: давайте помандруємо за нашими мріями в космічні простори
та відобразимо нашу уяву на папері.
3. Пояснення техніки малювання крейдою на кольоровому картоні: крей-
да добре розтирається і створює незвичайні космічні переходи кольорів.
Нагадати дітям прийом композиції.
4. Фізкультхвилинка «Космічна фантазія» (психогімнастика під музичний
супровід).
5. Самостійна робота дітей. Нагадування про те, що вільний простір аркуша
потрібно заповнювати додатковими елементами відповідно до задуму та теми
роботи.
6. Підсумок, аналіз робіт. Відзначити роботи, в яких діти виявили художні
знахідки, нетрадиційні рішення теми роботи, творчу уяву. Організація ви-
ставки. Запропонувати придумати назву виставки.

Дидактична гра «Сонячна система»

Мета: закріпити знання про планети Сонячної системи, їх розташування на-
вколо Сонця, зовнішній вигляд, знання про різні космічні тіла (комети, метео-
рити, зірки тощо); розвивати асоціативне мислення, інтерес до пізнання світу.
Матеріали та обладнання: «космічний» круг (круг синього кольору з тка-
нини, у центрі — Сонце, навколо нього різні планети, комети, метеорити);
м’ячик — «космічний корабель».
Хід гри. Діти сідають навколо «космічного» круга. Вони по черзі кидають
м’яч — «запускають космічний корабель» і називають, де зупинилися.
Сонце — це зірка, яка дає Землі та іншим планетам світло і тепло.
— Як ви гадаєте, чи можливе життя людей, тварин, рослин, якби не було
Сонця?
— А чи можемо ми бачити Сонце вночі?
— Звідки воно щоранку з’являється?

понеділок, травня 1

"Свято Весни і Праці та Міжнародний день солідарності трудящих"

 Доброго ранку! Сподіваюсь, що ви в безпеці і у вас все добре! Починаємо наші заняття з фізкультури.

Заняття: Здоров’я та фізичний розвиток
Тема: «Малючки-здоров’ячки»

I. Вступна частина.
Ходьба зі зміною темпу (45 с). Ходьба напівприсівши, руки на поясі (20 с).
Біг зі зміною темпу (35 с). Ходьба. Перешикування в колону по троє.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Весела розминка»:
— піднімання рук через сторони вгору, зігнувши їх в ліктях;
— нахили тулуба в сторони з відставлянням ноги вбік;
— піднімання по черзі угору зігнутих у коліні ніг;
— повороти та нахили тулуба вперед;
— стрибки.
II. Основна частина.
— Метання торбинки з піском на дальність із-за спини через плече, правою
(8–10 разів) та лівою рукою (8–10 разів).
— Стрибки в довжину з місця через «струмок» завширшки 80 см, викладений з двох шнурів. (Повторити 8–10 разів).
Гра «Мишоловка»
III. Заключна частина.
Ходьба у повільному темпі, крадькома, як лисичка (45 с).

Ознайомлення із соціумом: "День солідарності"



Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Природні і стихійні лиха»

Програмові завдання:
— поглибити знання дітей про такі природні явища, як гроза, злива, буревій;
— вчити дітей, як слід поводитися під час природного лиха;
— розвивати уважність, мислення;
— виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших.
Матеріали та обладнання: аудіозапис грози, зливи, шуму буревію, картина
В. Васнєцова «Перед грозою», мікрофон, металофон.
План
1. Ігровий момент — вихователь повідомляє, що прийшов звуковий лист.
Цікаво, що в цьому листі? Пропонує уважно послухати його.
2. Звучить аудіозапис звуків грози.
Запитання до бесіди: Чи ви впізнали, що це було? Коли ми чуємо грім, що
на небі з’являється? На небі з’являється блискавка. Які зміни відбуваються
в природі під час грози? Якою стає природа?
Пояснення вихователя. Так, під час грози небо стає темним, низьким, навіть
страшним. Уся природа наче зачарована, вона чогось чекає. Художники час-
то зображували природу на своїх картинах.
3. Споглядання картини В. Васнєцова «Перед грозою».
Якими кольорами художник передав стан природи? Що вам подобається
в цій картині, а що ні?
Запропонувати дітям заплющити очі і на мить уявити, що вони увійшли
в цю картину.
Діти фантазують: на небі з’являється блискавка, гримить грім, виникає по-
чуття страху, самотності. Що ж робити?
4. Правила поведінки під час грози. Запропонувати запам’ятати, що під час
грози:
— Не можна ховатися під високими деревами.
— Не можна підходити до металевих споруд.
— Не можна купатися у відкритій водоймі.
— Якщо ви в квартирі, обов’язково слід зачинити вікна, кватирки, фрамуги,
вимкнути світло.
Як ви вважаєте, чому потрібно дотримуватись цих правил?
1. Звучить аудіозапис звуків дощу. Як іде дощ: повільно чи швидко?
Потім звучить аудіозапис звуків зливи. Почалася злива: краплі падають
швидко, води стає все більше, вода тече бурхливим потоком.
Що ж робити?
Який вихід із такої ситуації?
2. Правила поведінки під час зливи.
— Не можна переходити вулицю, якщо по ній бурхливим потоком тече вода,
адже вода може збити з ніг.
— Уникати незнайомих місць, адже там можуть бути глибокі вибоїни чи го-
стрі предмети під водою.
— Знайти захищене місце і перечекати стихію.
3. Гра з парасольками. На слова «спокійний дощ» діти гуляють із парасоль-
ками, а на слово «злива» — ховаються додому.
4. Звучить аудіозапис звуків буревію.
Запитання: Що ви чуєте? Як ви гадаєте, вітер який? Чому ви так вирішили?
Вітер називають буревієм. Він може ламати дерева, викорчовувати їх, зрива-
ти дахи, вибивати вікна, руйнувати будинки. Якщо буревій вас застигнув
на вулиці, як слід поводитися?
Правила поведінки під час буревію:
— Обов’язково триматися подалі від дерев.
— Не підходити до лінії електропередач.
— Обходити повалені стовпи, адже там можуть бути оголені дроти.
— По можливості сховатися у найближчому приміщені.
5. Підсумок. Запропонувати дітям для закріплення правил поведінки
під час природного стихійного лиха різні ситуації, а діти мають знайти вихід
із них.

"День фізкультури і спорту України"

  Хвилина мовчання  Ранкова гімнастика  Свято День фізичної культури і спорту в Україні відзначається в другу суботу вересня. Офіційно засно...