Ранкова гімнастика «Весняний вітерець»
Спостереження за змінами в одязі дітей відповідно до сезону
Мета: закріпити знання дітей про сезонний одяг та вміння пояснювати при-
значення деяких частин одягу; розвивати спостережливість; виховувати
дбайливе ставлення до свого одягу.
Вихователь звертає увагу дітей на погоду і на те, як одягнені діти.
Запитання: Яка сьогодні погода? Як її можна схарактеризувати? Який одяг
ви вдягли на прогулянку? Чому ви не надягли теплі шуби, шапки? У чому
зручніше і легше ходити: в шубі чи у легкій курточці? Чому?
I. Вступна частина.
Шикування в пари. Ходьба парами зі зміною темпу (35 с). Біг у середньому
темпі (35 с). Ходьба. Перешикування в колону по троє.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Добридень, сонечко»:
— піднімання рук угору;
— нахили тулуба в сторони та вперед із положення сидячи на підлозі, ноги нарізно;
— піднімання ніг по черзі угору з положення сидячи на підлозі з упором на руки;
— повороти тулуба;
— присідання.
II. Основна частина.
— Метання торбинки з піском у горизонтальну ціль (обруч) із-за спини через плече з відстані 3 м (5 підходів).
— Повзання по-пластунськи на відстань 3 м, потім випрямитись й підняти
руки через сторону вгору (4–6 разів).
Гра «Вудочка».
III. Заключна частина.
Ходьба у повільному темпі з рухами рук угору та вниз (45 с).
Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Травневі дарунки»
Програмові завдання:
— закріпити знання дітей про ознаки весни;
— згадати народні традиції, прикмети, пов’язані з травнем;
— виховувати вміння працювати та приносити користь оточуючим.
Матеріали та обладнання: насіння чорнобривців та красолі.
План
1. Ігровий момент — вихователь звертає увагу дітей на велику скриню, яка
з’явилася у них у групі. Як ви думаєте, що там може бути і хто міг її залишити?
Вона вся прикрашена квітами. Може, це весна її залишила?
Запропонувати згадати про весну і відкрити скриню.
2. Бесіда про весняні місяці та їх ознаки. Який зараз місяць? А які ще ви знаєте весняні місяці? Як про них в народі кажуть?
Ось і відкрилася наша скриня, а тут, подивіться, чарівні мішечки. Як ви гадаєте, що там може бути?
Весна залишила нам насіння для того, щоб ми прикрасили подвір’я нашого дитячого садочка. У народі існує багато звичаїв, пов’язаних із весняною працею.
Люди йшли на роботу з піснями, ось як у народній українській грі «Мак».
3. Народна гра «Мак». Діти стають у коло, посередині — хлопчик. Усі обертаються, примовляючи: «Маки, маківочки, золотії голівочки!» Потім питають
в один голос: «Чи поспів мак?». «Ще тільки орю!» — говорить хлопчик і показує, як це робиться.
Знов і знов повторюють те саме, а хлопчик, показуючи, що він робить, відповідає: «Ще тільки сію»; «Ще тільки заволочую»; «Ще тільки поливаю».
Нарешті каже: «Поспів!» Тоді всі удають, ніби зривають голівки маку, вибивають і їдять.
4. Повторення закличок про дощик:
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику
В полив’янім горщику.
Чому дощ так потрібен навесні? Які квіти ви знаєте?
5. Розглядання насіння чорнобривців і красолі та порівняння їх за розміром і формою.
Потім вихователь нагадує, як сіють насіння.
Старі люди навчають: коли саджаєш, слід промовляти добрі слова, щоб рослини були красивими, щоб був гарний врожай.
6. Підсумок. Вихователь пропонує дітям посадити насіння та пояснює, що
коли вони зроблять все так, як казали, то квіти будуть дуже красивими. Вони
будуть схиляти свої голівки до всіх, хто приходить до нашого дитячого садочка, наче розповідаючи їм, як ми добре працювали.
Немає коментарів:
Дописати коментар