Загальна кількість переглядів сторінки

Поради та консультації для батьків


"День прапора"
23.08.24







Безпека 
16.08.24



Поради батькам 
9.08.24












Консультація для батьків 
02.08.24




Поради батькам 
24.07.24








Консультація ДЛЯ БАТЬКІВ 
22.07.24









Поради для батьків і дітей 
16.07.24


"Ми охайні малюки"
10.07.24



Поради батькам
01.07.24








Консультація ДЛЯ БАТЬКІВ
19.06.24

         Літо — прекрасна пора, коли стовпчики термометрів показують понад 25 градусів. Вода в річках, озерах, водоймах і морі  поступово прогрівається і відкривається пляжний сезон. А це означає, що не буде зайвим ще раз обговорити всі правила поведінки на воді для дітей, адже саме вони найчастіше наражаються на небезпеку.

 НЕБЕЗПЕКА НА ВОДІ: ЯК УБЕРЕГТИ ДИТИНУ

         Якщо ви хочете, щоб ваш відпочинок біля водойм, озер і на морі приносив тільки користь і позитивні емоції, необхідно знати правила поведінки на воді для дітей влітку і обов’язково провести з ними профілактичну бесіду. Слід розповісти їм, до яких наслідків можуть привести нехтування порадами дорослих і власна неуважність.

         У першу чергу дітей слід попередити, що:

Купатися у водоймах закритого типу, де немає облаштованих пляжів і рятувальників, заборонено;

Наближатися близько до води і заходити в неї можна тільки під наглядом дорослих;

У тих місцях, де поблизу знаходиться вивіска про заборону купання, купатися не варто, так як це може призвести до сумних наслідків;

Запливати за буйки, навіть якщо дорослі знаходяться поблизу, не потрібно;

Слід бути акуратним у воді і не плавати на глибині, понад росту дитини;

У малознайомих місцях пірнати також строго-настрого забороняється, так як це може призвести до травм.

         Правила поведінки на воді для дітей створені не просто так і про це повинні знати кожна дитина і її батьки. Дотримання цих правил — це запорука здорового і безпечного відпочинку. Безпека на воді для дітей повинна в першу чергу створюватися саме батьками, так як тільки вони несуть повну відповідальність за здоров’я і життя їхньої дитини.

 ЩО ПОВИННІ ЗНАТИ БАТЬКИ ПРО КУПАННЯ ДИТИНИ

         Не тільки дитина повинна знати правила безпечної поведінки на воді для дітей. Кожен дорослий також повинен бути ознайомлений з ними і не допускати до водойм своїх чад у разі:

Підвищеної температури у дитини;

На шкірних покривах дитини спостерігається алергічний висип, гнійничкові освіти, відкриті рани (в даному випадку купання може спровокувати проникнення інфекції в організм);

Дитина щільно поїла (після трапези має пройти мінімум півгодини).

         Крім того, пам’ятка поведінки на воді для дітей також включає безпечний час перебування в водоймах. Якщо вода тепла, то можна купатися близько 30 хвилин, не більше, якщо прохолодна — 5-7 хвилин. Це допоможе уникнути переохолодження тіла і можливих наслідків цього.

         Відпочинок біля водойм, озер і на морі — це не тільки користь, але і велика небезпека. Тому безпеку дітей на воді в літній період повинна дотримуватися як ніколи.

ЯКІ ЩЕ ІСНУЮТЬ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА ВОДІ ДЛЯ ДІТЕЙ

         Кожні батьки повинні забезпечити безпеку на воді для дітей. Тому вони заздалегідь повинні проінформувати їх про те, що не можна:

Стрибати у воду з вишок і інших будь-яких підвищень;

Спонтанно пірнати і хапати когось за руки і ноги, так як це може призвести до нещасного випадку і нанесення численних травм пірнати жартівнику;

Купатися на плавзасобах в разі їх пошкодження, наявності шторму і хвиль, при сильному вітрі і дощі;

Купатися в спекотні дні без головних уборів, це може привести до сонячного удару.

         Обговорювати правила безпеки на воді з дитиною необхідно заздалегідь — за 1-2 дні до відвідин водойми, а не під час відправлення. Так як дитина, відправляючись купатися на море, як правило, знаходиться в сильному емоційному збудженні і може не запам’ятати всю необхідну інформацію.

 ДИТИНА НАКОВТАЛАСЯ ВОДИ — ЩО РОБИТИ?

         У разі якщо ви проінформували свою дитину про правила безпеки на воді для дітей, але він знехтував ними і під час ігор наковтався багато води, то слід спочатку заспокоїти дитину, винести з води, дати трохи часу їй, щоб вона добре відкашлялася, а після обов’язково потрібно дати теплої води (наприклад, чай).

         Не можна в цей момент сварити дитину і починати заново розповідати про техніку безпеки на воді, так як це може викликати у неї сильне хвилювання, яке в свою чергу може стати причиною психічного розладу. Наприклад, у дитини може розвинутися страх перед водою.

         Правила поведінки на воді для дітей — пам’ятка для дорослих. Вони також повинні їх дотримуватися. По-перше, це необхідно для того, щоб не показувати поганий приклад дітям, по-друге, щоб зберегти своє здоров’я і життя.

У ВУХО ПОТРАПИЛА ВОДА — ПОСЛІДОВНІ ДІЇ

         Безпечна поведінка на воді для дітей — це, перш за все, страховка від нещасних випадків. При пірнанні в вухо може потрапити вода і викликати серйозні ускладнення зі слухом. Тому, якщо  дитині у вухо потрапила вода, не слід змушувати її стрибати на одній нозі. Цей метод не завжди приносить позитивні результати.

         А потрібно:

Заборонити дитині пірнати;

Покласти невеликий шматочок сухої і чистої вати в вушне отвір, в яке потрапила вода;

Укласти дитину на бік із закладеним вухом так, щоб воно прилягало до подушки (скрученого рушника чи ковдри), а не навпаки. Це посприяє швидкому і безпечному витікання води.

         У разі якщо дитина скаржиться на сильний пульсуючий біль в області вуха, не варто відкладати візит до фахівця, так як такі симптоми є ознакою розвитку запальних процесів, які можуть спричинити за собою погіршення слуху.

         І запам’ятайте, вода не така вже й безпечна, як здається на перший погляд. Вона може заподіяти багато шкоди, особливо, якщо з нею не дружити. Саме тому дуже важливим є дотримання техніки безпеки на воді для дітей.

         Безпека дітей на воді в літній період лягає повністю на плечі їх батьків. Вони повинні ретельно стежити за своїми дітьми,  де   б  вони  не знаходилися — будь-то знайомі місця, чи ні!

 Правила безпеки на водних об’єктах у купальний період

         У разі надзвичайної події негайно телефонуйте за номером виклику екстрених служб: 101  (по — мобільному, дзвінок безкоштовний)

На пляжах та інших місцях масового відпочинку забороняється:

Купатися в необладнаних, незнайомих місцях.

Розпивати спиртні напої, купатися в стані алкогольного сп’яніння.

Забруднювати і засмічувати водні об’єкти.

Залишати сміття на березі

Підпливати до моторних, вітрильних суден, веслових човнів та інших плавзасобів.

Стрибати у воду з катерів, човнів, а також споруд, не пристосованих для цих цілей.

Грати з м’ячем і в спортивні ігри в невідведених для цього місцях, пірнати у воду із захопленням, де вже  купаються люди.

Плавати на засобах, не призначених для цього.

Подавати крики помилкової тривоги, жартуючи.

Щоб убезпечити себе і своїх близьких, необхідно пам’ятати, що:

— Діти у воді/ морі повинні перебувати під постійним наглядом дорослих;

— Вміння добре плавати — одна з найважливіших гарантій безпечного відпочинку на воді, але навіть хороший плавець повинен дотримуватися постійної обережності, дисципліни  і ретельно дотримуватися правил поведінки на воді;
Купатися дозволяється при температурі води не нижче +18 градусів і температурі повітря + 20-22 градуси, у воді слід перебувати 10-15 хвилин, перед запливом необхідно попередньо обтерти тіло водою;

— Однієї з головних причин загибелі на воді є судома. Цю реакцію організму викликає різкий перепад температур, тому особливо небезпечно купатися в спеку або після фізичних навантажень;

— Не можна купатися поодинці, поруч з вами завжди повинен бути хтось, щоб у разі потреби надати допомогу;

— У походах місце для купання потрібно вибирати там, де чиста вода, рівне піщане або гравійне дно, невелика глибина (до 2м);

— Небезпечно стрибати (пірнати) у воду в невідомому місці — можна вдаритися головою об грунт, корч і т.д., зламати шийні хребці, знепритомніти й загинути.

Правила поведінки на воді для школярів
Корисні поради і рекомендації для дітей
         Багато з нас в теплу пору року відправляються на пляж покупатися на морі. Але для того, щоб купання принесло вам справжнє задоволення, необхідно виконання декількох важливих умов.

         Перша і найважливіша умова — вміти плавати! Обов’язково попросіть батьків або інших дорослих, щоб вони навчили вас плавати. Людина, яка вміє плавати, впевнено почуває себе у воді і може дозволити собі не борсатися у берега, а перебувати від нього на досить значній відстані.

         Перш ніж увійти в воду, обов’язково переконайтеся в тому, що вона чиста. Не купайтеся в брудній воді!  Випадково наковтавшись такої води, ви можете отримати сильний розлад шлунку. Якщо ви не можете визначити чистоту води самі, запитайте про це батьків або місцевих жителів.

         Ніколи не купайтеся в невідомому місці, а також у воді, покритою тванню і ряскою! При виборі місця для купання не забувайте перевіряти дно!

         Переконайтеся в тому, що на дні води немає гострих каменів і гілок або залізних прутів. Обережно визначте глибину водойми в тому місці, де збираєтеся купатися. Буває, що дрібне місце раптово змінюється глибоким, і ви, несподівано втративши опору, можете почати панікувати.

         Якщо ви погано плаваєте, ніколи не купайтеся наодинці. Не заходьте у воду глибше, ніж по пояс. Використовуйте надувні матраци, щоб утриматися на воді, але пам’ятайте, що плавати на матраці небезпечно. Попросіть батьків або інших дорослих поспостерігати за вами, поки ви будете плавати на ньому.

         Не купайтеся у водоймах із сильною течією: вас може віднести на значну відстань від суші. Не пливіть проти течії. Це відніме у вас занадто багато сил. Пливіть за течією, поступово наближаючись до берега.

         Не пірнайте у воду, якщо ви не вмієте правильно це робити: ви ризикуєте сильно вдаритися об дно, не розрахувавши глибини. Об воду, як би несподівано це не звучало, теж можна дуже сильно вдаритися.

         Якщо місце купання обгороджено буйками, ніколи не запливайте за них і не тримайтеся за них. Не плавайте на великі відстані поодинці, а також вночі. Не входьте у воду, якщо піднялися великі хвилі. Тримайтеся подалі від будь-яких кораблів і катерів, щоб не потрапити під їх гвинти.

         Якщо ви втомилися плисти брасом або кролем, переверніться на спину. Плисти на спині найлегше, і ви зможете відпочити. Можна деякий час просто полежати на поверхні води обличчям вгору.

         Не купайтеся довго, особливо в холодній воді. Рекомендованою є температура повітря 20- 25°С, а температура води — від 17 до 19°С. Середня тривалість купання 10-15 хвилин.

         Якщо ви відчули, що у вас судомить стегно, зігніть ногу в коліні і рукою сильно потягніть назад. Якщо звело литковий м’яз, зігніть ногу і притисніть стопу до грудей.

         Під час ігор у воді будьте уважні і обережні: уникайте захоплень і занурень, так як в запалі гри хтось із вас може наковтатися води. Не соромтеся кликати на допомогу в небезпечній ситуації, але ніколи не давайте хибних сигналів.

         Якщо ви бачите, що кому-небудь з тих, що купаються потрібна допомога, кличте на підмогу інших людей. Якщо допомогти можете тільки ви, знайдіть предмет, за допомогою якого потопаючий зможе втриматися на плаву. Це може бути рятувальний круг, матрац, гумова камера — словом, будь-який плавучий предмет, за який можна схопитися.

         У крайньому випадку пливіть на допомогу потопаючому і тільки за умови, що ви добре плаваєте і володієте прийомами порятунку. (Потопаюча людина знаходиться в стані паніки і абсолютно не контролює свої дії).  Потопаючий обов’язково буде чіпко хапатися за вас, дертися нагору і може втопити вас замість того, щоб врятуватися.) Підпливши до потопаючого, допоможіть йому триматися на воді і випливають разом з ним на таке місце водойми, де ви обидва можете встати на дно.

Батьки, бережіть своє життя та життя своїх дітей!!!


Правила безпеки дітям 
17.06.24











ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТИЖДЕНЬ
з 22 квітня по 26 квітня

26.04.24
ПОРАДИ БАТЬКАМ

Приділяйте увагу дитині, цікавтеся її справами, надавайте їм справжнього
(серйозного) значення.
Намагайтеся більше часу проводити разом, займатися спільними справами.
Якнайбільше пояснюйте, розповідайте про свій дитячий досвід. Частіше підтримуйте і
заохочуйте дитину, говоріть їй про те, що Ви її любите, вірите в неї, завжди
допомогатимете і будете поряд, коли їй це буде потрібно.
Допомагайте дитині розпізнавати свої емоції, заохочуйте до уваги,
зосередженості, дисциплінованості, посидючості; розвивайте вміння чітко виконувати
словесну інструкцію (це є важливим для майбутнього навчання у школі).
Проявляйте свою любов, робіть це щиро. Батькам здається, що дитина від
початку впевнена у батьківській любові. Це не так. Погана поведінка – це сигнал про
те, що дитина втратила душевну рівновагу, їй чогось бракує. Так діти, яким не
вистачає тілесних проявів любові, обіймів, поцілунків, можуть битися або, навпаки,
виснути у вас на шиї. Тому показуйте свою любов! Увага потрібна і успіху, і невдачі.
Відзначайте кожен найменший дитячий успіх і радійте йому Підтримуйте
самостійність.
Привчаючи дитину до самообслуговування, будьте вимогливими.
Важливо, щоб вона відчула, що не може не виконати завдання батьків.
Вимоги одного члена сім’ї повинні бути підтримані іншими.
Спочатку потрібно уявити собі, які вимоги слід пред’являти дитині:
перевірити, що вона може робити, але не хоче, а що не вміє; перевірити, що
заважає їй обслуговувати себе.
Коли дитина намагається робити щось нове, заохочуйте, будьте поруч, але не
робіть це за неї. Ваше головне батьківське завдання – відкрити перед дитиною двері,
допомогти розкрити свій потенціал, а не прожити життя за неї.

25.04.24
👨‍👩‍👧‍👦 Рекомендації батькам.
💢 Як навчити дитину виражати свої емоції?

🔹 Знайомимо дитину з емоціями. Для цього можна взяти будь-які картки «Емоції» або емоційний кубик і розказати дитині, які емоції бувають. Важливо при цьому обговорити, коли саме людина може сердитись, сумувати, радіти тощo.

🔹 Проговорюємо дитині свої емоційні стани, наприклад «радію, коли ти посміхаєшся» чи «мені сумно, коли ти так поводиш себе».

🔹 Допомагаємо дитині розібратись зі своїми почуттями, даючи їм назву, наприклад «мені здається, ти сердишся, тому що ми не купили нову іграшку», «ти сумуєш, бо твоя подружка поїхала?».
Особливо це важливо для маленьких діток, оскільки вони часто капризують саме через те, що не можуть висловити якусь свою емоцію.

🔹 Не блокуємо емоції дитини фразами на зразок «не кричи», «не плач», «чоловіки не плачуть» і т.п. Виникає емоційне блокування, дитина отримує установку про те, що емоції виражати не можна. Це заборонено.

🔹 Самі виражаємо емоції. Коли батьки все тримають у собі, дитина засвоює саме такий зразок поведінки. Чим дорослішою вона буде ставати, тим більше емоцій буде залишатись всередині. 
Отже, важливо самим навчитись екологічно «випускати пар» і навчити цьому дитину. Дозволяйте собі проживати ті стани, які є.

🔹 Треба донести до дитини інформацію, що будь-яка емоція має право на існування, вона виникає без бажання дитини. Але вже дитина може вчитись управляти своїм емоційним станом, що зовсім не означає тримати все в собі. 
Дитина повинна чути від вас фразу «я тебе розумію, ти сердишся, але …» Тоді вона не буде боятись розказати вам про свої тривоги і переживання. 

❗️ Якщо ж дитина все ж таки буде тримати все в собі, то це прямий шлях до нервових зривів або психосоматичних розладів.

24.04.24
*Сила дотику: чому нам потрібні обійми?*

Ми живемо в епоху віртуального спілкування, де реальні стосунки витісняються цифровими зв'язками. Ми чатуємо з друзями, спілкуємося з колегами, знайомимося з новими людьми — все це можливо зробити, не виходячи з дому. З одного боку, це зручно й економить час. З іншого — може призвести до почуття самотності, тривоги та ізоляції.

Саме тут на допомогу приходять обійми та інші тактильні відчуття. Доведено, що дотик має потужний вплив на наше психологічне та фізичне здоров'я. *Ось лише деякі з його переваг:*

🔸 Зниження рівня стресу
Коли нас обіймають, в організмі виділяється окситоцин — гормон, який дає відчуття спокою та щастя. Це допомагає знизити рівень кортизолу — гормону стресу, який негативно впливає на наше самопочуття.

🔸 Покращення імунітету
Дослідження показали, що люди, які регулярно обіймаються, рідше хворіють. Це пов'язано з тим, що тактильний контакт стимулює роботу імунної системи.

🔸 Зникають тривога та самотність
Обійми дають нам відчуття єднання з іншою людиною, відчуття безпеки. Це допомагає побороти самотність та тривогу.

🔸 Підвищення самооцінки
Коли нас обіймають, ми відчуваємо себе коханими та цінними. Це може допомогти підвищити нашу самооцінку й покращити ставлення до себе.

Звичайно, найкраще джерело 
тактильного контакту — це близькі люди: сім'я, друзі, кохана людина. Але якщо ви не можете отримати обійми від них, є й інші способи.

✅ Професійний масаж — це не лише приємно, але й корисно для здоров'я.
✅ Заняття танцями або йогою. Вони дають нагоду доторкнутися до інших людей, відчути їхню підтримку.
✅ Домашні тварини. Доведено, що проведення часу з котом чи собакою також може знизити рівень стресу та дати відчуття емоційної близькості.

Крім того, ви можете використовувати м'які й теплі речі, щоб відчути подібний до обіймів ефект. *Ось кілька прикладів:*

🟡 Загорніться в м'який і пухнастий плед, щоб відчути тепло і затишок.
🟡 Обніміть велику м'яку подушку, уявляючи, що це близька людина.
🟡 Іграшка з м'якого матеріалу (наприклад, плюшевий ведмедик) також може дати відчуття комфорту і безпеки.
🟡 Одягніть м'який і теплий одяг (наприклад, флісову піжаму, светр із кашеміру або вовняні шкарпетки).

Звичайно, ніщо не може повністю замінити людські обійми. Проте використання м'яких і теплих речей допоможе вам відчути себе більш комфортно і спокійно.

*Пам'ятайте*, ви не одні! Є багато людей, які також потребують живого спілкування. Зберіться разом, поділіться своїми думками та почуттями, подаруйте один одному тепло і радість обіймів.

23.04.24
"Що робити якщо дитина засмучується коли програє в ігри?"

У дітей дошкільного віку ще не сформоване абстрактне мислення: вони не можуть побачити ситуацію загалом, проаналізувати причини програшу, усвідомити свої слабкі та сильні сторони. 

Що можна зробити?

⏺Поясніть їй, чому вона програла, і на що варто звернути увагу наступного разу.

⏺Назвіть її почуття та емоції - діти не завжди усвідомлюють свій стан, у їхньому лексиконі може не знайтися відповідних слів, щоб описати переживання.

⏺Наприклад, скажіть: "Ти зараз засмучений і злишся, тому що тобі не вдалося виграти". Це допоможе дитині навчитися розпізнавати свої почуття замість того, щоб кричати та плакати. 

⏺Відобразіть переживання: "Мені шкода. Я розумію, що для тебе важливо виграти. Ти, напевно, хотів би відчути себе переможцем і побачити, що я пишаюся тобою, але цього не сталося. Про це можна посумувати". 

Таке звернення дасть йому змогу відчути, що його підтримують, але при цьому говорять правду.


22.04.24
🔕 ДОЛАЄМО ТРИВОЖНІСТЬ 

Що ж, останнім часом приводів для тривог менше не стало, тож давайте ще раз пригадаємо техніки для подолання цього гнітючого відчуття. 

🔸 Дихання за квадратом.
Фокусуємо увагу на ритмі дихання та на тому, як робимо подовжений видих. 
Схема така:
Вдихаємо на 4 рахунки. 
Пауза на 4 рахунки. 
Видих на 4 рахунки. 
Пауза на 4 рахунки. 

Повторити 5-8 разів для стабілізації стану.

🔸 Безпечне місце.
Сядьте або ляжте. Закрийте очі та глибоко вдихніть й повільно видихайте. А потім уявіть місце, що у вас асоціюється з безпекою та комфортом. 
Ментально «побудьте» там деякий час.


12.03.24
«Медичні показники, за яких не рекомендують вступ до школи у шестирічному віці»

Наводимо перелік захворювань, які послабляють організм і створюють додаткові труднощі для успішної адаптації дитини до школи, особливо у шестирічному віці.

Захворювання, перенесені за останній рік:
• інфекційний гепатит;
• пієлонефрит, дифузійний гломерулонефрит;
• міокардит неревматичний;
• менінгіт епідемічний, менінгоенцефаліт;
• туберкульоз;
• ревматизм в активній формі; захворювання крові;
• гострі захворювання (більше ніж 4 рази).

Хронічні захворювання в стадії суб- і декомпенсації:
• порок серця (ревматичний або від народження);
• хронічний бронхіт, бронхіальна астма, хронічне запалення легень (у стадії загострення або відсутності стійкої ремісії впродовж року);
• виразкова хвороба шлунка та дванадцятипалої кишки, хронічний гастрит, хронічний гастродуоденіт (у стадії загострення, із частими рецидивами та неповною ремісією);
• гіпотрофія піднебінних мигдалин III ступеня; аденоїдні вегетації III ступеня, хронічні аденоїди; тонзиліт хронічний (токсично-алергійна форма);
• ендокринопатія (зоб, цукровий діабет та ін.);
• анемія (за рівнем гемоглобіну в крові 10,7-8,0%); неврози (неврастенія, істерія, логоневроз та ін.); затримка психічного розвитку;
• дитячий церебральний параліч;
• травма черепа, якої дитина зазнала у поточному році;
• епілепсія, епілептиформний синдром;
• енурез;
• екзема, нейродерміт;
• міопатія із прогресуванням;
• накладання соматичних захворювань (два й більше), які спричиняють астенію.
 
Майте на увазі те, що психічний і фізичний розвиток дитини відбувається в віці від трьох до п'яти років!








Обережно! ГРИП!

Грип – респіраторне захворювання, яке передається від людини до людини переважно повітряно-крапелним шляхом. Зараження відбувається при розмові, кашлі, чханні. Поширення вірусу грипу може відбуватися і контактно-побутовим шляхом, якщо людина доторкнеться до слизових виділень на іншій людині або предметі, а потім до власного рота, носа або очей, не вимивши руки.

Клінічні ознаки грипу: головний біль, біль у м’язах, біль у горлі, підвищення температури тіла, кашель, нежить, закладання носа, в окремих випадках – блювота і понос.

Як можна заразитися вірусом грипу?

Від іншої людини повітряно-крапельним, повітряно-пиловим шляхом (вірусні частки по повітрю переносяться від хворої людини до здорової під час розмови, кашлю, чхання) при тісному контакті (знаходження на відстані близько 2-х метрів).

Як довго є заразним хворий на грип?

Інфекційний період (період, коли хворий небезпечний для оточуючих) при грипі може бути протягом 7 днів від початку хвороби, але якщо клінічні симптоми хвороби зберігаються – то до їх зникнення.

Як попередити зараження грипом?

Уникати контакту з особами, що мають прояви грипозної інфекції.

Обмежити відвідини місць великого скупчення людей.

Часто провітрювати приміщення.

Часто мити руки з милом.

Прагнути не торкатися очей, носа або рота немитими руками.

Уникайте обіймів, поцілунків і рукостискань.

Прикривати ніс і рот при чиханні або кашлі одноразовою носовою серветкою, яку зразу ж після використання потрібно викинути.

Якщо у людини є симптоми грипу, то необхідно триматися від нього не ближче двох метрів.

Як запобігти розповсюдженню грипу в дитячих установах?

Під час епідемічного підйому захворюваності на грип нові діти в дошкільні установи не приймаються.

Виключається переведення дитини із групи в групу.

Припинити відвідування дитячої установи сторонніми особами.

В дошкільних установах велике значення має щоденний огляд дітей при їх приході до неї зранку, і при щонайменших ознаках захворювання діти в колектив не приймаються.

Приміщення, в якому знаходяться діти, повинні бути добре вентильованими, їх необхідно провітрювати декілька разів протягом дня.

Необхідне вологе прибирання приміщень не менше двох разів на день.

Необхідно дотримання дітьми правил особистої гігієни (часте миття рук протягом дня).

На час епідемії персонал повинен носити марлеві пов’язки.

Персонал установи повинен бути щеплений проти сезонного (при наявності вакцини).

На час епідемії (пандемії) дитячі установи закриваються.

Що повинні знати батьки, щоб попередити зараження дітей грипом?

    Навчити дітей часто мити руки з милом на протягом 20 секунд.

Батьки також повинні виконувати цю процедуру, що служить добрим прикладом для дітей.

Навчити дітей кашляти чи чихати в серветку або руку.

Батьки також повинні виконувати цю процедуру, що служить добрим прикладом для дітей.

Навчити дітей не підходити до хворих ближче, ніж на півтора-два метри.

Хворі діти повинні залишатися вдома (не відвідувати дошкільні установи і школи).

Утримуватися дітям і батькам від відвідин місць скупчення людей.

Що робити, якщо дитина захворіла на грип?

         При перших ознаках захворювання дитину потрібно покласти у ліжко і викликати лікаря.

Залишити хвору дитину вдома, окрім тих випадків, коли їй потрібна термінова медична допомога. Не відправляти дитину в школу або до дошкільної установи.

Хворі на грип небезпечні для оточуючих і повинні бути негайно ізольовані. Неприпустима їх поява їх в громадському транспорті, дитячих колективах та інших місцях масового перебування людей.

Хворого необхідно розташувати в окремій кімнаті або огородити ширмою, виділити йому індивідуальний посуд, рушник, предмети особистої гігієни.

Не допускати контакту хворого із здоровими членами сім’ї, окрім тих, хто доглядає за ним.

Особа, що доглядає за хворим, повинна носити двошарову марлеву пов’язку, або разову маску, яку потрібно міняти кожні 4 години. Після кожного контакту з хворим потрібно ретельно мити руки з милом.

Маска повинна бути одноразовою, яку після зміни викинутим в корзину, або багаторазовою, яку після прання потрібно ретельно прасувати гарячою праскою.

Проводити провітрювання приміщення декілька разів на добу.

Щодня робити вологе прибирання приміщень оселі.

Повітря в приміщенні повинне бути достатньої вологості.

Мати разові носові серветки і корзину для використаних серветок в межах досяжності хворого.

Створити хворій дитині комфортні умови. Вкрай важливим є спокій, постільний режим.

Якщо у дитини лихоманка, то їй необхідно дати жарознижуючі ліки (препарати парацетамолу або ібупрофену), після цього викликати лікаря.

До приходу лікаря давати дитині багато рідини (сік, негазована вода, морс, компот, тощо).

Не слід займатися самолікуванням. Відповідне медикаментозне лікування хворому призначає тільки лікар!

Які ознаки захворювання у дитини повинні примусити негайно звернутися за медичною допомогою?

Прискорене або утруднене дихання.

Синюшність навкруги рота, інших шкірних покровах.

Поява на тілі дитини крововиливів (навіть дуже маленьких), носові кровотечі.

Висока температура тіла.

Відмова дитини від пиття.

Неможливість розбудити дитину або відсутність її  реакції на звертання.

Надмірне збудження дитини або поява судом.

Поява блювоти, частого рідкого стільця.

Скарги дитини на сильний головний біль.

Відсутність сечовипускання або сліз під час плачу.


Не хворійте! БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!



Шановні батьки!

 Уже настала зима. Діти із захопленням чекають зимових розваг, але

пам’ятайте:

Ø Під час прогулянки з дітьми перевіряйте місця, де гулятимете, на наявність небезпечних предметів.

Ø Одягайте дитину відповідно до погодних умов. Пам’ятайте, що обличчя, руки та ноги є найбільш уразливими до морозу.

Ø Не допускайте перебування дітей без нагляду, особливо біля відкритих водоймищ. Будьте уважними під час перебування на вкритих кригою річках та інших водоймищ.

Ø Пам’ятайте, що кататися на льодових доріжках можна тільки в одному напрямку і в місцях, віддалених від проїжджої частини.

Ø Пам’ятайте про безпеку дитини під час ігор у сніжки, катання на санчатах, лижах та ковзанах.

Ø Не допускайте перебування дітей під дахами, щоб уникнути травмування падаючими бурульками, снігом.



Консультація  на тему:

«Як виховати в дитини дбайливість, бережливе ставлення до речей»


      Коли заняття або гра закінчені, від дітей дійсно вимагається вміння прибрати за собою все, із чим вони займалися. Це найважчий і не зовсім приємний обов’язок, який не завжди співпадає з настроєм дитини.

      Малюкам необхідно постійно нагадувати і показувати,я к і де слід скласти іграшки. Іноді дитина, підкоряючись цій вимозі, виконує її формально, недбало. Наприклад, ставить пірамідки на місце, але вони не складені як належить, кільця нанизані непослідовно.

       Подібні дрібниці слід відзначити і попросити навести лід. Показати, як це можна зробити,або запропонувати: «Давай разом приберемо». Іноді на допомогу варто підключити старшого брата чи сестру.


      Навчаючи малят діяти з предметами, поясніть, що іграшки, посібники, речі тоді лише слугують довго, якщо з ними поводяться акуратно: «Кубики після гри складають в коробку, інакше картинки на них затруться, відклеяться і ними не можна буде гратися». Покажіть: «Ось так їх вкладають – рівненькими рядочками, щільно прикладають один до одного. Бачиш, тепер кришка коробки вільно закривається, і кубики не розгубляться».

      Допомагаючи дитині роздягатися поясніть: «Речі складають акуратно, ось так: спочатку капці – їх постав біля ліжка, потім сорочку, колготи. Усе це акуратно повісь на стільчик. Тобі зручно буде одягатися вранці, бо все вже напоготові, ніщо не зімнеться, бери та одягай!» якщо дитина розуміє мету своїх дій, у неї легше формуються навички охайності.


      Режим – точно встановлений порядок життя – не вигадка фахівців. У його основі – багатовікове спостереження за розвитком природи та фізіологічними процесами людини. На цій основі фізіологи, гігієністи, педагоги розробили науково – обґрунтовані рекомендації з організації життя людини, з розумної зміни видів її діяльності.

      Дитині встановляють постійний режим дня, якого необхідно чітко дотримуватися. це сприяє її правильному розвиткові, привчає до дисципліни, формує уявлення про обов’язки.

      На науковій основі доведено, що прийом їжі, владання спати, прогулянки, ігри – усе це сприяє зросту, зміцненню здоров’я та врівноваженому психологічному стану дитини.


Що говорять класики про виховання дітей:

  • У дітей одна турбота - вишукувати слабке місце у своїх наставників, а також і у всіх, кому вони повинні підкорятися. - Ж. Лабрюйер 

  • Всі діти світу плачуть на одній мові. - Л. Леонов 

  • Якщо люди говорять погане про твоїх дітей - це значить, вони говорять погане про тебе. – 

     В. Сухомлинський 

  • Солодощі, печивом та цукерками не можна виростити з дітей здорових людей. Подібно тілесної їжі, духовна теж повинна бути простою і живильною. - Р. Шуман 

  • Ніколи не примушуйте дітей купувати істину ціною пороку і не вдосконалюйте їхнього розуму на шкоду серцю. - Ж. Бернарді 

  • Дітям більше потрібен приклад для наслідування, ніж критика. - Ж. Жубер 

  • Діти ніколи не слухалися дорослих, але зате справно їм наслідували. - Д. Болдуін 

  • Дитина потребує вашої любові найбільше саме тоді, коли вона найменше її заслуговує. - Е. Бомбек 




















«Іскорки суперсил» – проект, який створений для дошкільнят, щоб розвивати 16 ключових навичок у легкій ігровій формі. 

Грати можна будь-де: в парку, вдома, в машині, в дитячому садочку. Завантажуйте всі матеріали та нумо до гри! ✨






В умовах воєнного стану в Україні уживання психоактивних речовин та протиправна поведінка серед дітей чинять серйозну небезпеку для подальшого розвитку нашого суспільства👨‍👩‍👧‍👧.  Тому профілактика цього явища належить до найбільш пріоритетних соціально-педагогічних проблем.‼️ В Україні спостерігаються високі темпи зростання наркоманії📊. Через наркотики💊 щороку помирає близько тисячі українців. З цією проблемою зіштовхуються в усьому світі, і Україна – не виключення. Світовий ринок заборонених препаратів змінюється, і значною мірою це пов’язано з розвитком інтернет технологій. У наркозлочинців з’являються нові "безконтактні" канали розповсюдження📱📲.Кожен п’ятий факт збуту наркотиків  здійснювався за допомогою мережі Інтернет.   Будьте уважними до поведінки та здоров'я своїх дітей, щоб не пропустити важливих дзвіночків. Вчасно виявлена проблема — запорука того, що дитина й ви, як найближчі, успішно впораєтеся з цим викликом‼️


Ми пропонуємо  переглянути поради батькам "Як захистити своїх дітей від наркотичних речовин?"⬇️ #поради_батькам




Конфлікти






Розмови та ігри з дітьми під час відключення світла


Найголовніше правило, яке мають пам’ятати дорослі, аби надати підтримку дитині, коли вимкнули світло – чим спокійніший і стабільніший дорослий, тим спокійніша дитина. 

Опорний підтримуючий дорослий поруч – це запорука того, що дитина легше перенесе темряву.

Найкраще в ситуації ймовірного вимкнення електроенергії йти на випередження та заздалегідь пояснити дитині, що світло може зникнути, аби для неї це не стало несподіванкою.

Дітям 2-3 років уже можна говорити про те, що в певних ситуаціях може різко зникнути світло. Варто пояснити, що в цьому немає нічого критичного, а тато й мама поруч; що боятися нема чого, а якщо тобі страшно – просто поклич маму. Також, буде краще, якщо у дитини буде власний безпечний ліхтарик, яким вона зможе користуватися. 

Якщо дитину лякає темрява, запропонуйте їй посвітити ліхтариком та дослідити кімнату, в якій вона перебуває, перевірити, чи дійсно там хтось є. Якщо дитина каже, щоб ви нікуди від неї не відходили – не відходьте, а коли вам кудись потрібно, йдіть разом із нею. Уже після того, як ви стабілізуєте фізичний стан дитини, можна спробувати якісь відволікаючі ігри, скласти разом історію чи просто поспілкуватися. 

Аудіальні ігри та ігри зі словами:

  • співати хором;
  • грати на музичних інструментах чи уявних музичних інструментах;
  • “тарабарська мова”: говорити один з одним вигаданою мовою, намагаючись за інтонацією вгадати, про що говорить кожен;
  • разом промовляти скоромовки;
  • грати в “білі вихваляйки”: наприклад, кричати: “А я…!!!” і розповідати про те, що вміємо;
  • “Alias”: вгадувати слово за описом. Важливо не називати саме слово;
  • розповідати історії на задану тему;
  • розповідати щось, аби вкластися в одну хвилину;
  • “голоси тварин”: хтось видає звук – інші вгадують. Хто вгадав перший, той стає ведучим;
  • гра в слова: наступний гравець називає слово на останню букву слова попереднього гравця;
  • “на щастя, на жаль”: хтось вигадує ситуацію, а гравці по черзі пропонують продовження, починаючи зі слів “на жаль”, а наступний гравець – “на щастя”;
  • “спотворений телефон”: пошепки передавати слово один одному. Наприкінці дізнаємося, що почув останній гравець;
  • “казка”: скласти казку, коли кожен говорить по реченню;
  • “навспак”: говорити слова навпаки, не записуючи їх;
  • “я загадав”: розказати про загадане слово, не називаючи його. Наприклад, “я загадав – білий, холодний, скрипить під ногами, тане…”;
  • загадати предмет: усі інші мають його вгадати, ставлячи запитання, на які ведучий може відповісти лише “так” чи “ні”;
  • рима: назвати чотири чи два випадкових слова, до яких треба віднайти риму або вигадати вірш на 4 рядки;
  • “буква”: називати слова тільки на задану букву;
  • шукаємо схожість: назвати два випадкових слова, а інші мають відгадати, чим вони можуть бути схожі;
  • “чарівна мова”: для дітей, які вчаться розбирати слова на склади, можна говорити слова, додаючи додатковий склад “жи”, “ма”, чи “хрю”;
  • знайти асоціації: один гравець називає слово, наступний – свою асоціацію до цього слова. Дітям можна пояснити так: “перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово”;
  • “це слово вміє…”: описати слово його “вміннями”;
  • “слово, якого немає”: вигадувати слова, яких не існує та що вони могли б означати мовою інопланетян.

“Тілесні” ігри:

Важливо: доторкатися до дитини можна лише попередивши її про це та попросивши дозволу

  • “круг любові”: взявшись за руки, гравці мають обережно стиснути долоню тому, хто сидить за ними за годинниковою стрілкою;
  • “чарівні доторки”: уявіть, що тіло – це музичний інструмент, а кожна його частина виконує певний звук. Тоді торкайтеся до дитини долонею, щоби вона співала, мугикала, кукурікала тощо;
  • відбивайте ритм разом: це може бути знайома пісня чи ритм якогось природного явища;
  • танцюйте під уявну мелодію чи спів пісень;
  • передавайте предмет у колі, коли у гравців заплющені очі. Торкаючись предмета, вгадуйте, що це, чи пропонуйте, як його можна використовувати;
  • “доторки – незнайомці”: торкайтеся долонь ведучого, аби він відгадав, хто торкається;
  • уявіти, що потрапили на нову планету, на якій немає звичного світла. А потім – уявіти, як на ній можна адаптуватися;
  • зробіти хатинку із подушок і ковдр;
  • якщо простір знайомий та безпечний, грайте в “бабу куцю”: ведучий має зловити гравців, які плескають у долоні.

Гра за їжею:

  • коли дитина їсть якийсь продукт, має назвати ознаку, яка починається на ту саму літеру, що й страва. Наприклад, у тарілці морква – ми їмо мудрість, хліб – хоробрість.

Час для родини

Як максимально корисно та спокійно провести час з рідними, коли немає світла?

  1. Зробіть смачний та вітамінний напій у термосі.
  2. Утепліться. Коли немає світла, люди фізично відчувають дискомфорт й холод.
  3. Підготуйте свічки, смачні легкі закуски, чай з печивом і домашнім варенням.
  4. Поспілкуйтеся з рідними про улюблені фільми, мрії, роздуми на ті чи інші теми.

Що робити коли чуєте сигнал повітряної тривоги?



Порада батькам: "Чим зайнятися з дітьми вдома?

Настільні ігри - вдалий вибір, щоб не нудно провести час вдома. Таке захоплююче заняття може розтягнутися на цілий вечір, відволікаючи маленьких і великих домочадців від заборони виходити з дому без вагомої причини.
Настільні і підлогові ігри, які передбачають рухову активність, теж будуть до речі. Для домашніх розваг можна купити «Твістер», «Дженга», набори «Хокей», «Аерохокей», «Футбол», «Більярд», «Настільний теніс». Причому, такі ігри будуть цікаві і дорослим, які не знають чим зайнятися вдома але хочуть відволіктися від гнітючих новин, що йдуть лавиною з соцмереж.

Повітряна тривога: важливі кроки.


Консультація для батьків 
"Про права дитини"



Як швидко заспокоїти дитину?




Що робити якщо дитина боїться?



Пазли та їх користь для дитячого розвитку

Збирання пазлів – одне з улюблених занять для дітей та дорослих при проведенні
вільного часу. Це весела розвиваюча гра, суть якої полягає у тому, щоб з декількох
десятків, сотень та навіть тисяч маленьких фрагментів, на які розділена картинка,
відтворити її первісний вигляд. За допомогою цієї гри дитина розвиває у собі декілька
корисних функцій, значимість яких важко переоцінити для її всебічного гармонійного
розвитку. Розглянемо лише деякі з них, щоб однозначно дати відповідь на запитання,
яке виникає у багатьох батьків щодо користі пазлів та доцільності їх придбання для
своїх малюків.
Пазли, зазвичай, складаються з великої кількості маленьких деталей, що сприяє
розвитку дрібної моторики та координації рухів дитини, а це в свою чергу є чудовою
підготовкою рук малюка до освоєння пензлика, олівця та ручки.
Розвиток моторики, в свою чергу, позитивно позначається на роботі головного мозку
малюка, що сприяє розвитку логічного, просторового та стратегічного мислення, уяви,
уваги, фантазії тощо.
Утримання у своїй голові зображення картинки протягом всієї роботи є чудовим
процесом тренування дитячої пам’яті.
Пазли також сприяють розвитку в малюка посидючості, цілеспрямованості та
наполегливості, яких, іноді, сильно не вистачає сучасним дітям. Адже, зазвичай,
спочатку необхідно розпочинати з малого, і для того, щоб зібрати повну картинку може
знадобитися не одна година.
Окрім цього, процес збирання пазлів дає можливість малюкові навчитися приймати
самостійні рішення, не чекаючи підказки або допомоги дорослої особи. Пазли
допомагають повірити дитині у свої власні сили і вміння та навчити малюка бути
відповідальним за результат своєї праці, що дуже знадобиться у його подальшому
житті.
Як тільки малюк навчиться складати пазли самостійно, можна одразу ж починати
купувати головоломки з більшою кількістю елементів. Але пам'ятайте, що рівень їхньої
складності необхідно підвищувати поступово, адже, наприклад, скласти картинку із 100
елементів дитині 3-х років буде досить непросто, хоча тут все залежить від
індивідуального розвитку дитини.
Турботливим батькам слід пам’ятати, що спільне проведення часу під час
укладання пазлів допомагає розвитку взаєморозуміння та взаємоповаги між батьками
та дітьми. Дитина іноді потребуватиме допомоги від мами або тата, особливо тоді, коли
пазли будуть ставати чимраз складнішими. Проте, ця допомога повинна бути помірною,
оскільки самостійність та свобода дій дозволить дитині в майбутньому стати рішучою
та успішною.

Допомагаємо дитині подолати тривожний стан








Консультація для батьків: 
"Зимові ігри і розваги."








Як підтримати підлітків під час війни: 
поради від психологів ЮНІСЕФ 👫👬 

Підлітки зазвичай доволі гостро переносять будь-які кризові ситуації, і війна, звісно, не виключення. Дітям старшого віку зараз дуже складно, адже вони уже розуміють, що відбувається, але ще не мають достатньо життєвого досвіду, щоб ефективно боротися зі своїми емоціями. Нам всім зараз дуже складно, але нашим підліткам – особливо непросто. Тож у ЮНІСЕФ дали поради, як зараз можна підтримати своїх старших дітей.


Безпека дітей взимку

Батьки! Спілкуйтеся зі своїми дітьми! КОЖЕН ДЕНЬ! 


Порада: Як привчити дитину до самостійності?


"А ЧОМУ?"

Часто виникає це питання у дітей. І треба їм відповідати повним, розкритим та обгрунтованим текстом. 
Сьогодні відповідаємо про сніг.


Що таке панічні атаки? Як допомоги вашій дитині подолати цей стан.
За матеріалами Unicef

   Панічна атака😱 — це сильне почуття страху та тривоги. Напади часто відбуваються, коли людей щось непокоїть або вони пережили складний чи стресовий досвід.
   Панічні атаки можуть дуже лякати😰, особливо дітей👫, але зазвичай їх можна зупинити❌ в разі лікування💊. Важливо знати, що панічна атака не заподіє шкоди і це відчуття пройде👌, навіть якщо так не здається під час нападу.

Детальніше за посиланням: 👇 

Консультація для батьків.
"Як дитині стати справжнім лідером."









Немає коментарів:

Дописати коментар

"День фізкультури і спорту України"

  Хвилина мовчання  Ранкова гімнастика  Свято День фізичної культури і спорту в Україні відзначається в другу суботу вересня. Офіційно засно...