Шановні батьки та любі дітки! Маю повідомити вам, що йду у щорічну відпустку. Тож, щоб не сумувати та знати як і чим зайнятися з дітьми, переходьте за посиланням на блог нашого дитячого садочка: https://blog280lito.blogspot.com/
"Дітям потрібні не повчання, а приклади" Жозеф Жубер
Сторінки
субота, травня 27
пʼятниця, травня 26
четвер, травня 25
них умов; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Запитання: Яка сьогодні погода? Чи змінився наш одяг з приходом тепла?
Як треба одягатися у дощову погоду? Чому?
Мета: закріпити вміння утворювати відносні прикметники від іменників;
розвивати знання про назви різних матеріалів та їх зовнішній вигляд.
Матеріали та обладнання: предмети одягу та взуття з різних матеріалів.
Хід гри. Вихователь пропонує розглянути свій одяг і розповісти, з чого він
зроблений.
Діти по черзі показують якусь свою річ і описують:
середа, травня 24
Мета: поглибити знання дітей про зміни в стані живої та неживої природи; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати естетичні почуття.
Запитання: Які зміни відбулися в живій природі? Чим особливий цей місяць? Назвіть весняні місяці.
вівторок, травня 23
"Свято Героїв"
Цей день в Україні запроваджений на честь українських воїнів — борців за свободу України, передовсім воїнів Київської Русі, козаків, січових стрільців, бійців Армії УНР, УПА та діячів ОУН.
Розкажіть дітям про професію захисника Батьківщини, її важливість для кожного з нас, про те, кого захищають українські воїни, якими вони мають бути.
- Вправа-роздум “Яким має бути захисник Батьківщини?”: діти по черзі називають риси характеру воїнів.
- Гра-спогад “Чим наші захисники користуються?”: діти по черзі називають необхідні військовим предмети побуту.
Заняття: Ознайомлення із соціумом
Тема: «Всі професії важливі — вибирай на смак»
Програмові завдання:
— систематизувати знання дітей про працю дорослих;
— розширювати уявлення про професії, їх значення, основні трудові дії та ін-
струменти, якими необхідно користуватися;
— збагачувати словниковий запас дітей назвами професій та інструментів;
— розвивати бажання брати участь у посильній праці.
— виховувати повагу до праці дорослих.
Матеріали та обладнання: ілюстрації із серії «Ким бути?», предмети або
предметні картинки.
План
1. Загадка про руки:
Їх у нас всього лиш дві,
Але дуже майстрові:
Кожен день вони працюють:
Шиють, варять, щось будують. (Руки)
— Для чого потрібні руки?
2. Тлумачення прислів’я.
Роботящі руки гори звернуть.
3. Розглядання ілюстрацій із серії «Професії».
Запитання: Людина якої професії зображена на ілюстрації? Які інструменти
їй необхідні для роботи? Яка з цих професій найважливіша і чому?
4. Дидактична гра «Що було б, якби…» (якби не було тієї чи іншої професії).
Підвести дітей до розуміння того, що всі професії важливі.
5. Дидактична вправа «Що предмет розповість про себе». Зі скрині діти виби-
рають собі який-небудь предмет і від його імені намагаються цікаво розпові-
сти, чим він є, з чого зроблений, хто його зробив, для чого він призначений.
6. Дидактична гра «Хто і що робить цим предметом». Вихователь називає
предмет, а діти відповідають на запитання: Що ним роблять? Хто?
7. Підсумок. Запропонувати дітям намалювати, ким би вони хотіли стати
в майбутньому.
понеділок, травня 22
"Міжнародний день біологічного розмаїття"
Вітаю! Як ваші справи? Пропоную одразу зробити фізичні вправи, згодні?
Цей День проголошений Генеральною Асамблеєю ООН у 1995 р. спеціальною резолюцією на основі рекомендації Конференції сторін Конвенції про біологічне розмаїття, якими на сьогодні є близько 200 держав. Головне завдання дня — звернути увагу громадськості на проблему зникнення з Землі багатьох представників флори і фауни.
Біологічне розмаїття — це всі різноманітні форми життя на Землі. За даними Комітету з питань довкілля ООН, щороку на нашій планеті зникає 25 тис. видів тварин і рослин — приблизно три види щогодини! За прогнозами вчених, чверть усіх видів рослин і тварин нашої планети перестануть існувати найближчим часом. Так, щороку вчені відкривають нові види, але темпи їх зникнення надто стрімкі (вони зникають приблизно у 1000 разів швидше, ніж це відбувалося б без втручання людини)…
Всесвітній союз охорони природи виділяє такі основні чинники, що призводять до втрати біологічного розмаїття: знищення та фрагментація природних екосистем; їх забруднення; глобальні кліматичні зміни; конкуренція видів-аборигенів з тими, які поширилися в результаті діяльності людини; опустелювання; зростання чисельності населення і надмірне споживання, нерозсудливе використання природних ресурсів.
Покажіть дітям, що таке розмаїття флори і фауни, поясніть, чому воно необхідне, з’ясуйте разом, що таке біологічний вид, порівняйте представників одного виду рослин і тварин, поміркуйте, чому тварини такі різні, уявіть, наскільки збідніє природа нашої планети, якщо види і далі зникатимуть.
пʼятниця, травня 19
"Всесвітній день метрології"
Свято засновано Міжнародним комітетом мір та ваг. Мета цього дня — сприяти усвідомленню людьми важливості точних вимірювань для розвитку науки і технологій, суспільства загалом.
Поміркуйте з дітьми над тим, коли і навіщо нам потрібно знати точну вагу, довжину, ширину, висоту, кількість чого-небудь, як їх виміряти, що може трапитись, якщо вимірювання буде неточним, що таке точність вимірювання і як її досягти. Саме у цей день можна вперше ознайомити дітей з поняттям “умовна міра”.
- Діалог-пригадування “Коли нам потрібні вимірювання”: діти пригадують ситуації з свого повсякденного життя, коли виникала потреба у вимірюваннях, розповідають, які прилади у таких ситуаціях використовували, розмірковують, до чого може призвести неточне вимірювання, що можна виміряти, а що ні.
- Бесіда “Що допомагає нам вимірювати”: діти разом з педагогом пригадують, які прилади та предмети і в яких випадках можуть допомогти у вимірюванні.
- Перегляд та обговорення мультфільму “38 папуг” (режисер І. Уфімцев, художник Л. Шварцман, автор сценарію Г. Остер): важливо звернути увагу дітей на те, чи можна порівнювати результати вимірювань, здійснених за допомогою різних умовних мір.
четвер, травня 18
"День Вишиванки"
Українська вишиванка - не просто святковий одяг. Споконвіку сорочка, вишита дружиною або мамою, вважалася потужним оберегом від нещасть: кожен стібок зберігав у собі любов і тепло душі. У кожному регіоні України є свої традиції вишивання і символізм орнаментів, але незмінно лише одне: вишиванка - це частина генетичного коду українця.
Зараз День вишиванки має особливий сенс - українці змушені відстоювати свою національну автентичність і боротися за неї, віддаючи свої життя.
середа, травня 17
"Міжнародний день музеїв"
Це професійне свято музейних працівників усього світу. Цього дня музеї в різних країнах світу безкоштовно відкривають свої двері для всіх охочих, готують нові експозиції, тематичні лекції, екскурсії, читання. Нерідко до цієї важливої культурної події приурочують і проведення фестивалів, найвідоміший з яких — “Ніч музеїв”. Цей день засвідчує важливість ролі музеїв у житті суспільства.
Розкажіть дітям про роль музеїв у зберіганні пам’яті про минуле Землі, історію різних народів, цікавинок та дивовижних знахідок. Сучасні музеї — не кунсткамери, де дозволено тільки дивитися на експонати і нічого не можна торкатися, а культурні центри, де є можливість дослідити деякі з виставлених об’єктів, переглянути та обговорити цікаві відео- та аудіоматеріали, поспілкуватися з науковцями, більше дізнатися про кожний експонат, про минуле, його вплив на сьогодення та майбутнє.
Створіть разом з дітьми власний музей з тематики, що особливо цікавить їх. Це може бути музей іграшкових динозавриків, різноманітних конструкторів, незвичайних поробок, ґудзиків, горішків, цікавих пляшечок, листочків дерев тощо. До складу його експонатів можуть входити як речі, так і фотографії, аудіо- та відеоматеріали, зібрані у презентацію. Нехай діти стануть екскурсоводами і самі розкажуть про дібрані експонати малятам з інших груп, батькам, знайомим.
- Гра — обмін думками “Я хочу піти до музею”: діти по черзі розповідають, до якого музею хочуть піти, пояснюють, чим він їх зацікавив.
- Гра-розмірковування “Що мене цікавить?”: діти по черзі розповідають про сфери своїх зацікавлень (ця інформація підкаже педагогу, який музей можна створити у групі).
вівторок, травня 16
"День Науки"
Це професійне свято працівників науки України. Його встановлено “на підтримку ініціативи відомих вчених, наукових установ, а також професійних спілок України”, згідно з Указом Президента “Про День науки” від 14 лютого 1997 року № 145/97.
Зацікавте дітей дивовижною професією вченого, дослідника, першовідкривача. Покажіть її важливість для кожного з нас: саме відкриття науковців допомогли інженерам створити речі, без яких ми зараз не завжди можемо обійтися — мобільний телефон, комп’ютер, телевізор, радіо, лампочку, автомобіль… А ще науковці можуть передбачити стихійні лиха — землетруси, торнадо, повені, — винайти ліки від хвороби, зробити наше життя комфортнішим…
Дайте малятам можливість відчути себе науковцями — створити або відкрити щось нове. І нехай поки що це буде відкриття тільки для дитини, але воно може покласти початок справжніх наукових звершень у майбутньому.
- Бесіда-роздум “Як науки нам допомагають?”.
- Діалог-дослідження “Що науковці для нас придумали?”: діти роздивляються навколо, пригадують, чим користуються вдома вони та їхні рідні, роблять фотоколаж з предметів домашнього вжитку і розмірковують, як їх поява пов’язана з діяльністю представників різних наук.
понеділок, травня 15
"День Мами та родини"
День матері – це свято на честь матері, материнства, зв'язку матері з дитиною і вплив матерів на суспільство. Мама – головна людина в житті кожного. Не забудьте відвідати маму. Поки живі наші батьки, ми залишаємося дітьми. У цей день українці йдуть в гості до матері, вітають їх і нагадують, якими важливими вони є в їхньому житті. Мама завжди самовіддано любить своїх дітей, незважаючи ні на що, і завжди рада нашим перемогам і щиро співчуває невдачам.
Якщо в День матері ви не можете прийти до мами, то обов'язково треба подзвонити їй і сказати теплі слова і нагадати про те, як сильно ви її любите. Адже мама – найдорожча людина в нашому житті. Не забудьте сказати мамі, що ви її любите! Вітаємо всіх матусь наших учнів і колег зі святом МАТЕРІ!
пʼятниця, травня 5
четвер, травня 4
Доброго ранку! Маю надію, що у вас все добре! Робимо ранкову гімнастику і приступаємо до занять.
Заняття: Логіко-математичний розвитокТема: Годинник
Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Космічна подорож»
Програмові завдання:
— формувати елементарні уявлення дітей про Всесвіт, галактики, зірку
Сонце, взаємозв’язок людини з космосом;
— дати елементарні поняття про Сонячну систему, сузір’я за допомогою ігор;
— розвивати уяву, сприйняття часу і простору;
— виховувати інтерес до різних наук, знань з астрономії.
Матеріали та обладнання: матеріал до дидактичних ігор «Космічне коло»,
«Кому потрібне Сонце»; вірші, аркуші паперу із зображеннями сузірь.
План
1. Діти стають навкруг «Космічного кола». На якій планеті ми з вами живе-
мо? Якої вона форми?
Вихователь звертає увагу на те, яка Земля різнобарвна. Чому вона така?
(Тому що на ній є ліси, поля, річки, озера, луки, степи, гори, моря, океани…)
Якими кольорами це позначено на глобусі або карті нашої планети?
Запропонувати пригадати вірші про нашу планету.
Планета велична, багата на диво,
Усе на ній є, щоб нам жити щасливо.
Створивши життя на планеті чудовій,
Творець забезпечив найкращі умови.
Її атмосфера, як ковдра, вкриває,
Від впливу космічного оберігає,
А сонце яскраве нас лагідним світлом
Завжди зігріває: і взимку, і літом.
2. Розповідь про Сонце. Як говориться в пісні — без Сонця не було б життя на
Землі, воно як і наші мами оберігає і зігріває всіх нас!
3. Гра «Кому потрібне Сонце». Діти обирають собі картинку і розповідають,
кому Сонце потрібно, а кому ні, і чому саме.
4. Фізкультхвилинка.
5. Розглядання Сонячної системи. Сонце — це мати, а планети навколо нього
— це його діти.
Запропонувати здійснити космічну подорож до планет. На чому ми зможемо
її здійснити?
Ось ми і в космічному просторі, по центру — Сонце і навколо нього кружля-
ють планети. А зараз ми за допомогою корабля облетимо всі планети.
Запитання для бесіди. Долетіли до найближчої планети. Як вона називаєть-
ся? Долетіти до найбільшої планети. Якою є її назва? Долетіли до планети,
де є життя. І т. д. Діти знайомляться з назвами планет.
6. Гра «Космічні сузір’я». Діти за крапочками з’єднують сузір’я і нази-
вають їх.
7. Підсумок. Сьогодні ми поповнили наші знання про планети і зможемо ними поділитися зі своїми рідними.
середа, травня 3
"День кондитера"
Це один з “найсолодших” днів року — професійне свято майстрів, які намагаються зробити наше життя смачним і радісним, — кондитерів.
Розкажіть дітям про “солодке” мистецтво з присмаком дитинства, яке народилося у глибоку давнину і суть якого з тих пір не надто змінилася, про працю кондитерів, їхні найважливіші якості — нестримну фантазію та чудовий смак. А ще малятам буде цікаво, з чого і як виготовляють їхні улюблені цукерки, торти, тістечка…
- Гра-запитайка “Що виготовляє кондитер?”: діти стають у коло, педагог — у центр; він кидає м’ячик і називає страви, які виготовляє кондитер, малята ловлять (якщо педагог правильно назвав страву) або відбивають м’ячик.
- Сюжетна гра “Готуємося до зустрічі гостей”: діти придумують, чим частуватимуть гостей; розраховують кількість покупок; “ідуть до магазину”, щоб придбати все необхідне.
- Реклама “Найсмачніший смаколик”: діти розповідають про свої “смаколики”, акцентуючи увагу на знайдених “родзинках”, усі разом визначають їх вартість у кондитерському магазині (що “смачніше” діти представили “смаколики”, то їхня вартість більша).
Тема: «Що таке добре, що таке погано» (складання розповіді за серією картин)
План
1. Розповідь-загадка.
Одного разу вулицею йшов дідусь, спираючись на велику палицю. Він був
старенький, від старості зігнувся і йшов, дивлячись собі під ноги. Назустріч
йому, піднявши голову до неба і щось там роздивляючись, біг хлопчик. Він не
помітив дідуся і штовхнув його. Дідусь дуже розгнівався на хлопчика.
Але хлопчик нахилився до дідуся і щось сказав йому. Дідусь подобрішав і посміхнувся. Що ж хлопчик сказав дідусеві, що він перестав обурюватись?
— Як ви гадаєте, діти, хлопчик здійснив хороший вчинок чи поганий?
2. Бесіда про хороші і погані вчинки людей. Які ви знаєте хороші вчинки?
А які погані? В який колір ви б зафарбували зображення хороших вчинків?
А в який — поганих?
3. Дидактична вправа «Добре і погано». Дітям необхідно назвати слова —
назви хороших і поганих дій (за назву «доброї» дії діти отримують жовту
фішку, а за назву «поганої» — синю).
4. Розглядання ілюстрацій із серії «Що таке добре, що таке погано».
Запропонувати дітям оцінити вчинки, які зображені на ілюстраціях. Як ви
розумієте слово добрий? Що може бути добрим? Якими словами можна замінити слово добрий?
вівторок, травня 2
"Міжнародний день астрономії"
Привіт! Сьогодні в нас День астрономії!
Бесіда «Ю. Гагарін — перший космонавт»Мета: познайомити дітей з першим космонавтом, який полетів у космос; ви-
ховувати захоплення мужністю, вольовими якостями цих людей, бажання
готуватися до таких професій.
Запитання: Хто такі космонавти? Як звати першу людину, яка полетіла
у космос? Хто може стати космонавтом? Як треба готуватися до польоту?
Хто з вас хоче бути космонавтом?
Це професійне свято тих, чия діяльність безпосередньо пов’язана з астрономією — однією з найстаріших наук на Землі, а також усіх, хто цікавиться таємницями зірок, планет, космосу.
Цього дня разом з малятами станемо екіпажем справжнісінького космічного корабля та здійснемо захопливу мандрівку в космічну далечінь — покажимо красу незвіданого, такого далекого і водночас близького, космосу, здійснемо подорож до планет Сонячної системи та зірок.
Тож пропоную переглянути космічне відео:
понеділок, травня 1
"Свято Весни і Праці та Міжнародний день солідарності трудящих"
Доброго ранку! Сподіваюсь, що ви в безпеці і у вас все добре! Починаємо наші заняття з фізкультури.
Заняття: Здоров’я та фізичний розвитокТема: «Малючки-здоров’ячки»
I. Вступна частина.
Ходьба зі зміною темпу (45 с). Ходьба напівприсівши, руки на поясі (20 с).
Біг зі зміною темпу (35 с). Ходьба. Перешикування в колону по троє.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Весела розминка»:
— піднімання рук через сторони вгору, зігнувши їх в ліктях;
— нахили тулуба в сторони з відставлянням ноги вбік;
— піднімання по черзі угору зігнутих у коліні ніг;
— повороти та нахили тулуба вперед;
— стрибки.
II. Основна частина.
— Метання торбинки з піском на дальність із-за спини через плече, правою
(8–10 разів) та лівою рукою (8–10 разів).
— Стрибки в довжину з місця через «струмок» завширшки 80 см, викладений з двох шнурів. (Повторити 8–10 разів).
Гра «Мишоловка»
III. Заключна частина.







