Сторінки

понеділок, травня 22

"Міжнародний день біологічного розмаїття"

 Вітаю! Як ваші справи? Пропоную одразу зробити фізичні вправи, згодні?

Ранкова гімнастика «Весняний вітерець»

Спостереження за змінами в одязі дітей відповідно до сезону
Мета: закріпити знання дітей про сезонний одяг та вміння пояснювати при-
значення деяких частин одягу; розвивати спостережливість; виховувати
дбайливе ставлення до свого одягу.
Вихователь звертає увагу дітей на погоду і на те, як одягнені діти.
Запитання: Яка сьогодні погода? Як її можна схарактеризувати? Який одяг
ви вдягли на прогулянку? Чому ви не надягли теплі шуби, шапки? У чому
зручніше і легше ходити: в шубі чи у легкій курточці? Чому?

Заняття: Здоров’я та фізичний розвиток
Тема: «Доріжка здоров’я»
I. Вступна частина.
Шикування в пари. Ходьба парами зі зміною темпу (35 с). Біг у середньому
темпі (35 с). Ходьба. Перешикування в колону по троє.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Добридень, сонечко»:
— піднімання рук угору;
— нахили тулуба в сторони та вперед із положення сидячи на підлозі, ноги нарізно;
— піднімання ніг по черзі угору з положення сидячи на підлозі з упором на руки;
— повороти тулуба;
— присідання.
II. Основна частина.
— Метання торбинки з піском у горизонтальну ціль (обруч) із-за спини через плече з відстані 3 м (5 підходів).
— Повзання по-пластунськи на відстань 3 м, потім випрямитись й підняти
руки через сторону вгору (4–6 разів).
Гра «Вудочка».
III. Заключна частина.
Ходьба у повільному темпі з рухами рук угору та вниз (45 с).


Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Травневі дарунки»
Програмові завдання:
— закріпити знання дітей про ознаки весни;
— згадати народні традиції, прикмети, пов’язані з травнем;
— виховувати вміння працювати та приносити користь оточуючим.
Матеріали та обладнання: насіння чорнобривців та красолі.
План
1. Ігровий момент — вихователь звертає увагу дітей на велику скриню, яка
з’явилася у них у групі. Як ви думаєте, що там може бути і хто міг її залишити?
Вона вся прикрашена квітами. Може, це весна її залишила?
Запропонувати згадати про весну і відкрити скриню.
2. Бесіда про весняні місяці та їх ознаки. Який зараз місяць? А які ще ви знаєте весняні місяці? Як про них в народі кажуть?
Ось і відкрилася наша скриня, а тут, подивіться, чарівні мішечки. Як ви гадаєте, що там може бути?
Весна залишила нам насіння для того, щоб ми прикрасили подвір’я нашого дитячого садочка. У народі існує багато звичаїв, пов’язаних із весняною працею.
Люди йшли на роботу з піснями, ось як у народній українській грі «Мак».
3. Народна гра «Мак». Діти стають у коло, посередині — хлопчик. Усі обертаються, примовляючи: «Маки, маківочки, золотії голівочки!» Потім питають
в один голос: «Чи поспів мак?». «Ще тільки орю!» — говорить хлопчик і показує, як це робиться.
Знов і знов повторюють те саме, а хлопчик, показуючи, що він робить, відповідає: «Ще тільки сію»; «Ще тільки заволочую»; «Ще тільки поливаю».
Нарешті каже: «Поспів!» Тоді всі удають, ніби зривають голівки маку, вибивають і їдять.
4. Повторення закличок про дощик:
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику
В полив’янім горщику.
Чому дощ так потрібен навесні? Які квіти ви знаєте?
5. Розглядання насіння чорнобривців і красолі та порівняння їх за розміром і формою.
Потім вихователь нагадує, як сіють насіння.
Старі люди навчають: коли саджаєш, слід промовляти добрі слова, щоб рослини були красивими, щоб був гарний врожай.
6. Підсумок. Вихователь пропонує дітям посадити насіння та пояснює, що
коли вони зроблять все так, як казали, то квіти будуть дуже красивими. Вони
будуть схиляти свої голівки до всіх, хто приходить до нашого дитячого садочка, наче розповідаючи їм, як ми добре працювали.


 Бесіда-дослідження “Чому необхідне біологічне розмаїття?”


Цей День проголошений Генеральною Асамблеєю ООН у 1995 р. спеціальною резолюцією на основі рекомендації Конференції сторін Конвенції про біологічне розмаїття, якими на сьогодні є близько 200 держав. Головне завдання дня — звернути увагу громадськості на проблему зникнення з Землі багатьох представників флори і фауни.

Біологічне розмаїття — це всі різноманітні форми життя на Землі. За даними Комітету з питань довкілля ООН, щороку на нашій планеті зникає 25 тис. видів тварин і рослин — приблизно три види щогодини! За прогнозами вчених, чверть усіх видів рослин і тварин нашої планети перестануть існувати найближчим часом. Так, щороку вчені відкривають нові види, але темпи їх зникнення надто стрімкі (вони зникають приблизно у 1000 разів швидше, ніж це відбувалося б без втручання людини)…

Всесвітній союз охорони природи виділяє такі основні чинники, що призводять до втрати біологічного розмаїття: знищення та фрагментація природних екосистем; їх забруднення; глобальні кліматичні зміни; конкуренція видів-аборигенів з тими, які поширилися в результаті діяльності людини; опустелювання; зростання чисельності населення і надмірне споживання, нерозсудливе використання природних ресурсів.

Покажіть дітям, що таке розмаїття флори і фауни, поясніть, чому воно необхідне, з’ясуйте разом, що таке біологічний вид, порівняйте представників одного виду рослин і тварин, поміркуйте, чому тварини такі різні, уявіть, наскільки збідніє природа нашої планети, якщо види і далі зникатимуть.

Немає коментарів:

Дописати коментар