Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (художня література)
Тема: «Переказ оповідання З. Друся “Де ночують птахи взимку?”»
1. Загадування загадок про зимуючих птахів з показом відповідних зображень. Як птахи поводяться взимку? Де знаходять корм, житло? А чи хотіли б ви дізнатися, де ночують такі птахи взимку?
2. Читання оповідання З. Друся «Де ночують птахи взимку?».
Довгу зимову ніч птахи проводять по-різному. Ворони і галки ночують вели-
кими зграями у парках, садах на деревах. Дятли, синички-гаївки ховають-
ся від холоду в дуплах, а горобці і великі синички — під дахами, на горищах,
біля опалювальних труб. Пташки у шпаківнях не зимують, бо шпаківні про-
мерзають і продуваються вітром.
Запитання за текстом: Так де ж ночують птахи взимку? Чому не зимують
птахи у шпаківнях?
3. Повторне читання оповідання. Переказ дітьми (2–3 дитини).
4. Гра «Опиши пташку» (закріпити вміння дітей повно та чітко описувати
зимуючих та перелітних птахів). Дитина обирає картинку з пташкою, щоб
решта дітей не бачила, описує її. Діти повинні відгадати назву пташки та від-
повісти: перелітна вона чи зимуюча.
Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Птахи, які лишилися з нами зимувати»
1. Розглядання зображення дятла. Що це за птах? Як називають дятла?
Чому? Яку пташку частенько можна побачити поряд із дятлом? (Синичку.)
Чому? А які ще птахи залишаються на зиму?
2. Розглядання зображень зимуючих птахів. Запропонувати назвати цих птахів.
Як їх називають? А які ще бувають птахи? Чому їх так називають?
3. Дидактична гра «Наведи лад». (Всі картинки із зображенням птахів переплутані,
необхідно відібрати зимуючих окремо, а перелітних окремо).
4. Дидактична гра «Четвертий зайвий». Необхідно знайти на картці зайву
пташку і пояснити, чому вона зайва (класифікація за різними принципами:
спосіб живлення, зовнішній вигляд, умови існування, забарвлення
пір’я).
Заняття: Здоров’я та фізичний розвиток
Тема: «Каркуша в гостях у малят»
I. Вступна частина
Ходьба зі зміною темпу, із зупинками (2–3 рази) за сигналом вихователя
(35 с); ходьба на зовнішній та внутрішній стороні стопи (25 с); біг у середньо-
му темпі (35 с); ходьба.
Перешикування в колону по троє.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Веселі пташенята»:
— піднімання рук угору;
— повороти й нахили тулуба вперед;
— присідання;
— повороти тулуба з положення сидячи на підлозі;
— стрибки з поворотом на 90°.
II. Основна частина
Ходьба по гімнастичній лаві з переступанням через кубики, покладені на від-
стані кроку один від одного. З лави стрибнути в глибину на килим, потім про-
лізти, напівприсівши, під шнуром, натягнутим між двома стояками на висоті
50 см (виконати по 6–8 підходів).
Гра «Снігурі й кіт».
III. Заключна частина
Ходьба у повільному темпі з рухами рук, як пташка (45 с).

Немає коментарів:
Дописати коментар