Сторінки

пʼятниця, березня 29

"Весняна казочка"

 

Привіт, діти! Як ваші справи? Сподіваюсь, у вас все добре! 

Робимо кожного ранку ранкову гімнастику!

Допомагаємо мамі заправити постіль, скласти іграшки за собою, прибрати брудний посуд після сніданку.

Ви ж вмієте? Так, молодці! Тоді пропоную пограти в дидактичну гру:

Дидактична гра

«Навчіть ляльку накривати на стіл»

Мета: навчати дітей форм мовленнєвого етикету (прохання, подяка, вітання); виховувати ввічливість.

Матеріали та обладнання: торбинка з посудом.

Хід гри. До кімнати заходить засмучена лялька Оленка.

Дорослий: Що лялька Оленка забула зробити? (Привітатися.) 

Запам’ятай, Оленко: якщо людина вихована, то вона завжди говорить добрі слова. Але в Оленки сьогодні все не так. Ось послухайте!

Все не так сьогодні,

Все навкруг не так:

Чомусь цукерка не солодка,

Проміння сонечка холодне.

У чому ж річ? Скажу вам прямо…

Образилась на мене мама.

Піду пробачення попрошу,

Хай знову стане все хорошим.

Діти, яким необхідно бути, щоб не ображати маму? (Вихованим, увічливим, чепурним.) Давайте допоможемо ляльці помиритися з мамою. 

Ось у вас є чарівна торбинка, вона розкривається лише тоді, коли ви промовите ввічливе слово. Послухайте, як я говоритиму: «Доброго дня, торбинко!» 

(Дорослий дістає з торбинки іграшковий посуд. Це спонукає дітей до самостійного вживання слів: «добрий день», «будь ласка», «вибачте», «дякую».)

Діти пригадують і називають слова, а торбинка «дарує» їм посуд. Діти допомагають ляльці накрити стіл для мами.

 Діти, як ви вважаєте, чи пробачить мама Оленку? Ми їй подаруємо торбинку з ввічливими словами.

А зараз, коли ви такі розумнички, переходимо до занять:

Заняття 1: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Тема:"Весняна казочка"

Фізкультхвилинка 

Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Музичне. 


Спостереження за весняними явищами природи

Мета: продовжувати вчити дітей помічати висоту стояння сонця та залежність між нею і кількістю тепла і світла; розвивати спостережливість, допитливість; виховувати інтерес до неживої природи.

Дорослий звертає увагу дітей на стан погоди.
Запитання: Чому потеплішало? Від чого надворі стає тепло? Де зараз сонце?

Можна прочитати віршовані рядки О. Лупія.

Рано-рано сонце встало,
Гарних діток привітало,
Побажало швидко встати
Та розумними зростати.

Сонце стало вище підніматися над землею, воно яскравіше світить і сильніше
гріє.

На вихідних, пропоную переглянути мультфільм:


Це всі заняття на сьогодні. 
Бажаю спокійних вихідних!
Пам'ятайте про правила безпеки!
Миру всім нам!

четвер, березня 28

"Ми веселі діти"

 

Заняття 1: Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Ми веселі діти»

Програмові завдання:

— повторити комплекс загальнорозвивальних вправ;

— закріпити вміння лазити по похилій драбині та прокочувати м’яч по підлозі;

— розвивати уяву, уміння швидко орієнтуватися в просторі й реагувати на сигнал;

— виховувати бажання займатися фізкультурою.

Матеріали та обладнання: куб, м’яч.

План

I. Вступна частина.

Ходьба у середньому темпі (35 с). Ходьба зі зміною темпу за сигналом вихова￾теля (25 с). Біг у середньому темпі (25 с).

Комплекс загальнорозвивальних вправ «Будуємо дім для родини».

II. Основна частина.

— Лазіння зігнувшись по драбині з упором на руки; кінець драбини покладено на куб.

— Прокочування одне одному м’яча по підлозі, обома руками знизу, на відстані 2,5–3 м.

Гра «Ми веселі діти».

III. Заключна частина.

Ходьба у повільному темпі (40 с). Вправи на дихання.

Дидактична гра:

Заняття 2: Логіко-математичний розвиток

Тема: «Порядкова лічба. Орієнтування в просторі»

Програмові завдання:

— продовжувати вчити кількісної й порядкової лічби, вживати слова перший, другий, третій;

— закріпити вміння орієнтуватися в просторі, користуючись поняттями «перед», «за»;

— розвивати довільну пам’ять;

— виховувати позитивне ставлення до занять.

Матеріали та обладнання: демонстраційний: лялька Наталка, іграшка ведмедик, різні іграшки для гри «Магазин»; роздавальний: картка із зображенням різнокольорових м’ячів: два маленькі червоного кольору, два великі — жовтого кольору.

План

1. Гра «Магазин». Вихователь повідомляє, що Наталка і ведмедик зібралися до їжачка на день народження. Вони пішли в магазин іграшок, щоб вибрати йому подарунок. Пропонує піти разом із ними.

Вихователь самостійно визначає кількість предметів (іграшок) для лічби й викладає їх на столі.

Діти розглядають і називають, які іграшки є в магазині. Потім пропонує дітям разом полічити іграшки. 

Скільки всього іграшок? Яка іграшка перша? Друга? Третя? Яка іграшка стоїть перед пірамідкою? Після пірамідки?

Аналогічно визначається місце розташування інших іграшок.

2. Гра «Чого не стало?». Діти заплющують очі, вихователь ховає будь-яку іграшку з тих, що лежать на столі. Діти розплющують очі й відгадують, якої іграшки бракує. У процесі гри також закріплюються поняття «перед», «за».

3. Фізкультхвилинка.

4. Гра «М’яч». У кожної дитини є картка із зображенням різнокольорових м’ячів: два маленькі м’ячика червоного кольору і два великі — жовтого.

Вихователь пояснює: щоб довідатися, що друзі подарували їжачкові на день народження, треба відгадати загадку.

* * *

Хоч буваю часто битий,

Але зовсім не сердитий.

Я стрибаю, веселюся.

Чи вгадали, як я звуся? (М’яч.)

Скільки маленьких м’ячиків? Якого вони кольору?

Потім вихователь пропонує покласти ліворуч від різнокольорового м’яча два маленькі м’ячики, праворуч стільки ж великих м’ячиків.

Скільки великих м’ячів ви поклали? Якого вони кольору?

5. Підсумок. Куди ходили за подарунками Наталка й ведмедик? Скільки всього іграшок було в магазині?

Рухлива гра «Біжіть до мене»

Мета: вдосконалювати вміння дітей виконувати рух за сигналом і біг по прямій; вчити орієнтуватися у просторі, виховувати увагу.

вівторок, березня 26

"Всесвітній день театру"

 

Доброго ранку! Слідкуйте за сигналами повітряної тривоги та одразу прямуйте в укриття! Не забувайте снідати та робити ранкову гімнастику! 

А в нас сьогодні -Всесвітній день театру.

Започатковано його у 1961 році Міжнародним інститутом театру. Це не просто професійне свято майстрів сцени і всіх працівників театрів, це також свято мільйонів глядачів. Зазвичай у цей день розпочинають театральні фестивалі, організовують концерти, прем’єрні вистави тощо.

Тож і я вам пропоную переглянути лялькову виставу, яку організував для вас наш колектив дитячого садочка. 

Запрошую вас у подорож до країни небезпечних речей:

Заняття 1: Ознайомлення із соціумом.  Тема: "Посуд різний є у нас"

Сюжетно-рольова гра «Пригостимо Оленку обідом»

Етап гри: ігрова ситуація «Лялька Оленка прийшла у гості».

Мета: розширити знання дітей про призначення кухні та кухонного посуду; вчити бути ввічливими та в ігровій формі розповідати про кухню; розвивати діалогічне мовлення; розвивати чуття взаємодопомоги.

Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Малювання. Тема: "Прикрасимо наш посуд"

Гра-імітація «Хто що робить?»

Дорослий пропонує дітям за допомогою жестів, міміки зобразити дії, які він називає.

• Мама миє посуд.

• Бабуся в’яже рукавички.

• Тато копає грядку.

• Дідусь читає газету.

Спостереження за небом

Мета: вчити дітей бачити красу природи.

Запитання: Які хмари на небі? Що змінилося в забарвленні неба?

Це все на сьогодні. Відпочивайте та допомагайте своїм рідним!

Гарного і спокійного дня!

"Маленькі кухарі"


Заняття 1: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Тема: "Приготуємо обід"

Гра-імітація «Що це за людина?»

Мета: вчити дітей наслідувати дії дорослого.

Хід гри. Дорослий показує дітям різні дії, що зображують людей різного роду діяльності, та пропонує відгадати, кого показують, і якомога тточніше повторити аналогічні рухи.

Наприклад: двірник, що підмітає двір; спортсмен, що робить фізкультурні вправи; бабуся, що спирається на паличку, і т. д.

Якщо діти вагаються, можна їм допомогти підказкою: Це — двірник. Чим займається він, що робить?

Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Музичне. 

Спостереження за вітряною погодою

Мета: розвивати спостережливість, увагу, інтерес до явищ природи; вчити дітей помічати та називати явища природи, розповідати про його вплив на об’єкти живої природи.

Дорослий звертає увагу на погоду.

Запитання: Що відбувається з гілками дерев? Чому вони хитаються, адже дерева ніхто не чіпає?

Надворі дме вітер. Чи можемо ми його бачити? Яким буває вітер? Як люди поводяться у вітряну погоду?


Ввечері, виконайте разом з психологом Оксаною Гелетій - мімічну гімнастику:


 На сьогодні заняття закінчили. А завтра поговоримо з вами про посуд. 
Для заняття нам знадобиться: основа круглої форми, кульочок, фарби.

Гарного дня, мої любі!

понеділок, березня 25

"Всесвітній день метеорології"

Як ваші справи? Сподіваюсь, у вас все добре!

Вихідні пройшли, ми з вами відпочили. Погода чудова! Тож, я впевнена, що ви всі виходили на прогулянку. Давайте з вами сьогодні поговоримо про погоду, як і хто її визначає. Цікаво? Тоді запрошую вас до занять!

Заняття 1: Ознайомлення з природним довкіллям. Тема:"Погода"

Давайте пограємо в дидактичну гру 

"Ознаки весни"

Переходимо до наступного заняття 》

Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Ліплення. Тема:"Весняне небо"

На прогулянці пропоную провести спостереження за погодою навесні:

Ввечері пропоную виконати такі вправи:


На сьогодні це все, малята. 

Чекаю на ваші роботи, з нетерпінням!

До побачення!

пʼятниця, березня 22

"Всесвітній день води"

 Доброго ранку! Чи всі живі, здорові? Маю надію, що у вас все добре! 

Не нехтуйте сигналами повітряної тривоги!

Одразу прямуйте в укриття!

А в нас сьогодні Всесвітній день води. Поговоримо про те, як і для чого треба берегти прісну воду.

Заняття 1: Ознайомлення з природнім довкіллям. Тема:"Вода - джерело життя!"

Читання вірша М. Сингаївського «Березень».

Що ти, березню привіз

Для своїх сестер — беріз?

Золоті сережки,

Ниток для мережки,

Ще й для кожної тепла,

Щоб хорошою росла.

Та не тільки для сестер —

Буде тепло всім тепер.

Запитання: Як називається перший місяць весни? Що привіз березень для берізок? А ще кому він приніс тепло? Яка пора року настала? Куди подівся сніг?

Руханка "Жабенятко"


Дослід з водою:

Дидактична гра «Кому сонечко потрібне?»

Мета: закріплювати знання дітей про властивості сонця (кому воно потрібне); розвивати мислення, пам’ять, увагу.

Хід гри. Дорослий називає дітям предмети. Якщо цьому предмету сонечко потрібне, діти піднімають руки, нібито вони є промінчиками сонця. Якщо не потрібне — присідають.

Заняття 2: Здоров’я та фізичний розвиток 

Спостереження за небом, хмаринками

Мета: закріпити та розширити знання дітей про хмари; розвивати інтерес до явищ природи.

Дорослий ропонує підняти голову вгору і розглянути, що вони там бачать.

Запитання: Що можна побачити на небі? Які сьогодні хмари? Які ще бувають хмари? Що іде з хмар? Що ще є на небі? Чи гріє воно?

До побачення! Спокійних вихідних!

четвер, березня 21

"Всесвітній день лялькаря"

 Президент УНІМА Маргарета Нікулеску звернулася до всіх діячів театру ляльок із закликом перетворити 21 березня на захопливий ритуал на славу лялькового театру: “Нехай у цей день грають лялькові вистави, проводять дискусії, влаштовують зустрічі, нехай об’єднуються всі професіонали й аматори одного з найдавніших видів мистецтва — театру ляльок! Нехай усі навколо стануть учасниками нашого свята! Нехай всі опиняться театрі ляльок!”

Розкажіть дітям про мистецтво лялькового театру, надайте можливість “оживити” улюблену ляльку, зробити самим ляльок — артистів театру та придумати й розіграти з ними виставу.

Заняття 1: Ознайомлення з соціумом. Тема:"Чи всі ляльки однакові?"

Дидактична гра:"Що зникло?"


Творча гра «Впіймай сонячного зайчика»

Мета: розвивати творчість, фантазію, спостережливість

Хід гри. Дорослий читає віршовані рядки:

Ой, хотіли наші діти

Зайчик сонячний зловити.

У долонечки плескали,

Та прудкого не спіймали,

Бо той зайчик — стриб, стриб!

Від маляток втік, втік!

Дорослий пускає дзеркальцем сонячного зайчика, діти намагаються його впіймати.

Заняття 2: Аплікація "Лелека"

Спостереження за вітром

Мета: розвивати спостережливість, любов до природи.

Запитання: Чи є надворі вітер? Як ви про це дізналися? Якщо хитаються тільки маленькі гілки, то як можна назвати цей вітер? Де «працює» вітер? Чи можна штучно створити вітер?

Це все на сьогодні. Будьте здорові!

А для занять на завтра нам знадобляться: тарілка з водою, кольоровий папір, ножиці.

Чекаю на ваші роботи!

середа, березня 20

"День казки і поезії"


Як ваші справи? Маю надію, що у вас все добре!
Діти, ви прокинулися? Мерщій чистити зубки, снідати і робити ранкому гімнастику!
Потім треба посміхнутися і пограти.


Тепер починаємо наші заняття:

Сьогодні в нас день казки і поезії.

"Поезія, — говориться в рішенні ЮНЕСКО, — може стати відповіддю на гострі й глибокі духовні питання сучасної людини — але для цього необхідно привернути до неї увагу якомога більш широких верств суспільства. Крім того, Всесвітній день поезії має дати можливість ширше заявити про себе малим видавництвам, чиїми зусиллями переважно й доходить до читачів творчість сучасних поетів, літературним клубам, які відроджують одвічну традицію живого поетичного слова”.

Цей день покликаний послужити створенню в засобах масової інформації позитивного образу поезії як справді сучасного мистецтва, відкритого людям.

Покажемо дітям красу і співучість поетичного слова, його образність, ознайомте з римою, різними типами віршів. Малятам буде цікаво не тільки розповідати-інсценізувати поетичні твори, а й спробувати написати вірш самостійно або разом з товаришами. Можна також створити віршований ланцюжок: кілька дітей придумують рядки вірша по черзі — одна дитина починає писати, друга продовжує і так далі.

Заняття 1: Художня література. Тема: Слухання казки "Пшеничний колосок"


Спостереження за розмерзанням ґрунту

Мета: розвивати спостережливість, інтерес до неживої природи; пояснити
найпростіші зв’язки в природі: сонце гріє сильніше — ґрунт розмерзається;
закріплювати знання про властивості ґрунту.
Пропонуємо оглянути майданчик, звернути увагу на танення снігу.

Запитання: Куди подівся сніг? Чому він розтанув? Який був ґрунт узимку?
Подивіться, який ґрунт зараз. Навесні ґрунт розмерзається, стає мокрим,
м’яким, липне до взуття, з нього утворюється бруд. Ґрунт ще холодний,
і в ньому не ростуть рослини.

Дидактична гра «Колобок»

Мета: закріпити вміння дітей розповідати за допомогою дорослого знайому
казку (інсценізація казки).
Хід гри. Дорослий нагадує казку. Діти слухають казку й виконують дії: ходять лісом із колобком, зустрічаючи на шляху різних лісових звірят; разом із 
колобком співають його пісеньку.
Діти беруть на себе ролі персонажів і допомагають дорослому вести сюжет.

Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Музичне. Підготовка до дня мами.


Це все, дітки, на сьогодні. А на завтра нам знадобляться для заняття з аплікації: кольоровий папір, ватні диски, клей, ножиці і фарби.
До побачення! Гарного дня!

вівторок, березня 19

"Весняними стежками"

Шановні діти і батьки, добрий ранок! 

Як ви бачите, зима не хоче нас покидати, але весна переможе! 

Сьогодні пропоную такі заняття: 

Заняття 1: Логіко-математичний розвиток.  Тема: "Весняними стежками"

Спостереження за снігом весною


Заняття 2: Здоров’я та фізичний розвиток 

Дидактична гра: "Які види спорту?"

Гра-імітація «Ось до нас іде весна»

Мета: вчити дітей виконувати рухи під віршований текст; розвивати увагу, пам’ять.

Хід гри. Читаємо віршовані рядки, а діти виконують відповідні рухи.

Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива:

Підсніжники прокидаються,

Проліски посміхаються,

Пташки прилітають,

Діти вибігають,

На доріжках стрибають.

Сюжетно-рольова гра «Весняна прогулянка з родиною»

Етап гри: ігрова ситуація «В гості завітала лялька Оленка».

Мета: розширити вміння дітей розповідати про іграшкові меблі; познайомити з правилами користування меблями, доглядом за ними; розвивати мовлення та логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до меблів.

Читання віршованих рядків:

Хмарини у небі вчились малювати,

У кожній хмарині щось уявляти.

Запитання: Якого кольору хмари? Швидко чи повільно вони рухаються? На що схожі?

Це всі заняття на сьогодні. Дякую вам за співпрацю! Бережіть себе!

До побачення!

понеділок, березня 18

"День планетаріїв"

 

Доброго ранку, діти! Як ваші справи? Що цікавого було у вас на вихідних?

Сьогодні у нас "День планет", тож ми поговоримо про них, потанцюємо з ними і намалюємо наш рідний дім - планету Земля.
Згодні? Тоді не забуваємо робити ранкову гімнастику і приступаємо до занять:

Заняття 1. Ознайомлення з природнім довкіллям. Тема:"Планетарій"


Послухайте пісеньку і потанцюйте разом з планетами: 


Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Малювання. Тема:"Планета Земля"



Ви молодці! З усім впоралися! А я пропоную вам вийти на прогулянку і поспостерігати.

Спостереження за змінами природи з приходом весни

Мета: розширити знання дітей про весняні зміни у природі; розвивати спостережливість.

Діти разом із батьками розглядають ігровий майданчик, звертають увагу на зміни, що сталися на ньому.
Батьки загадують загадку.

Де пройшла краса-дівиця,
Там травиця зелениться,
Пишно квіти зацвітають
І пташки пісень співають. (Весна)

Запитання: Як ви вважаєте, яку пору року називають «Краса-дівиця»? Чому? Що роблять пташки навесні? Що відбувається з квітами?
А з травичкою?

Мовленнєва гра «Порівняй»

Мета: вправляти дітей в умінні добирати слова-порівняння; розвивати асоціативне мислення.

Хід гри. Пропонуємо дітям дібрати фантастичні порівняння до явищ природи.

• Сонечко лагідне, як …
• Хмаринка пухнаста, як …
• Небо синє, як … і т. д

пʼятниця, березня 15

"Масниця"

Доброго Масляного ранку! Вже насмажили з батьками млинців? Вареників наварили?

Молодці! А зараз вам пропоную переглянути Тематичну розвагу "Масниця", яку підготував наш колектив садочка і звичайно ви, наші любі малята: і дівчата, і хлоп’ята!

Прошу до перегляду:

Заняття 1: Ознайомлення із соціумом. Тема:"Дні Масляної"

Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Малювання. Тема:"Сонечко"

Дружить лис з великим лісом. 
Лебідь дружить з плесом чистим. 
Чайки дружать із морями. 
Весни — з першими квітками.
А із сонцем кожен дружить, 
Бо його всі люблять дуже: 
І дорослі, і малята — 
В сонця друзів скрізь багато.

Запитання: Про що йдеться у вірші? З ким дружить лис? А чайки з ким дружать? А весна з ким дружить? А хто дружить із сонцем? Чому із сонцем дружать усі?


Чекаю з нетерпінням на фото ваших робіт, щоб зробити чудову виставку різнокольорових сонечок. 
Бажаю вам, діти,
щоб ви міцно дружили із сонечком і росли здоровими!
До побачення! 
Гарних і спокійних вихідних!

четвер, березня 14

"Весняні місяці"

 

Доброго ранку! Гарного дня!
Як ваші справи, дітвора?
Гадаю, все добре, 
Бо ви молодці!
Тож готуйтесь і займайтесь!
Завжди усі!

Заняття 1: Художньо-продуктивна діяльність. Ліплення. Тема:"Бублики"


Рухлива гра: "Весняні місяці"


Спостереження за одягом дітей (зняли хутряні речі, одягли легкі)

Мета: формувати вміння встановлювати прості зв’язки між станом погоди 
та обиранням одягу для прогулянки.
Звертаємо увагу на одяг дітей, в який вони вдягнуті.

Запитання: Який одяг ви надягли на прогулянку? Чому ви не надягли теплі 
шуби, рукавиці? У чому зручніше і легше ходити: в шубі чи у легкій курточці? Чому?

Заняття 2: Розвиток мовлення + Ознайомлення з природнім довкіллям. 


Це всі заняття на сьогодні. 
Одягайтеся тепліше!
Бережіть себе!

середа, березня 13

Заняття 1: Логіко-математичний розвиток. Тема:"Математичні знаки в нашому житті"

Спостереження за птахами.

Мета: узагальнити й систематизувати знання дітей про життя перелітних

птахів, пояснити, чому співають птахи, ознайомити зі співом різних птахів;

формувати вміння робити самостійні висновки під час спостереження; виховувати любов до пернатих друзів.

Пропоную послухати весну — якими звуками наповнена природа.

Запитання: Якими звуками супроводжується пробудження природи навесні?

Які звуки подобаються вам найбільше? Чому? Як ви гадаєте, про що співає весна? Чому весну називають «найгомінкішою» порою року? З чого птахи будують свої гнізда? А як люди допомагають птахам навесні? Чи можна нас назвати друзями птахів?

Трудова діяльність: Діти, а давайте насипемо свіжого корму в годівнички та поспостерігаємо за поведінкою птахів.

Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Аплікація. Тема: "Підсніжник"

Дидактична гра: 

Це всі заняття на сьогодні. 

Одягайтеся тепліше і не хворійте!

Гарного вам дня!

вівторок, березня 12

"Моя сім'я"

Доброго ранку усім-усім! Як ваші справи? 

Сподіваюсь, у вас все добре. Не нехтуйте сигналами повітряної тривоги та бережіть себе!

А ми починаємо наші заняття:

Заняття 1: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

Тема: «Моя сім’я»

Програмові завдання:

— формувати вміння за допомогою дорослого складати описову розповідь за картиною;

— уточнити та закріпити знання дітей про родину, членів сім’ї;

— вчити дітей розповідати про свою родину;

— поповнювати словниковий запас;

— розвивати мовлення, вдосконалювати навички словотворення;

— виховувати любов та повагу до членів родини.

Матеріали та обладнання: картина «Сім’я».

План

1. Ігрова ситуація — вихователь демонструє дітям картину «Сім’я».

Запитання: Хто зображений на картині? Що робить мама? Що робить тато?  Чим займається дідусь? Що робить бабуся? Чим займається хлопчик? Що робить дівчинка? Як можна назвати одним словом усіх, кого ми бачимо на картині? Яка ця родина?

2. Складання коротенької розповіді за картиною «Сім’я».

Орієнтовна розповідь. «На картині зображена родина: мама, тато, син, дочка, дідусь та бабуся. Мама збирає у садку яблука в кошик. Тато майструє. Дідусь читає газету. Бабуся в’яже шкарпетки. Діти граються надворі: хлопчик —  з цуциком, дівчинка — із кошенятком. Ця родина дуже дружна.

3. Дидактична гра «Хто у світі найголовніший?». Пропонуємо дітям  по черзі назвати членів своєї родини і розповісти, хто чим займається, хто що  робить у сім’ї. Якщо дитині важко відповісти, хто що робить у сім’ї, їй у пригоді стануть ілюстрації. Діти називають, хто найголовніший у сім’ї та чому. 

Наприкінці гри маємо наголосити на тому, що головні у світі всі — і діти, і дорослі.

4. Пальчикова гімнастика «Родина».

5. Дидактична гра «Маленькі помічники». До дітей завітав засмучений ведмедик. Він посварився з мамою, тому що не хотів прибирати свої іграшки на місце. А тепер не знає, як помиритися з мамою.

Запитання: Чи ображаєтеся ви на рідних, коли вони вас сварять? Як ви допомагаєте вдома своїм рідним?

Пропонуємо дітям пригадати, як вони допомагають удома. Усю свою допомогу діти «складають» у скриньку, яку потім подарують ведмедикові, щоб він також учився допомагати своїй мамі та не забував про це.

Діти по черзі розповідають, як вони допомагають удома мамі, татові, братикові, сестричці, бабусі, дідусеві, а свої розповіді «складають» у скриньку.

6. Підсумок. Ведмедик дякує дітям за чарівну скриньку і повертається до лісу миритися з мамою та допомагати їй.

Заняття 2: Здоров’я та фізичний розвиток 

Спостереження за будинками

Мета: розвивати вміння орієнтуватися в навколишньому середовищі; дати дітям знання про те, що всі будинки різні; виховувати любов до рідної домівки.

Звертаємо увагу на житловий масив біля дитячого садка.

— Що ви бачите на вулиці?

— Для чого потрібні будинки?

— Чи всі вони однакові?

— Скільки у такому будинку вікон, дверей, балконів?

У місті збудовано багато різних будинків, у яких живуть люди.

понеділок, березня 11

"Твоя поведінка"

Доброго ранку, любі малята! Як ваші справи? Як провели вихідні? Де були і що робили?
Я маю надію,  що у все чудово!

Приводимо себе до ладу, робимо ранкову гімнастику, снадаємо і починаємо наші заняття

Ранкова гімнастика «Будуємо дім для родини»

https://www.blogger.com/blog/page/edit/5661866739857966663/8844409525574696300

Заняття 1: Навколишнє середовище. Тема: "Поведінка на ігровому майданчику"

Спостереження за снігом

Мета: поглибити знання дітей про властивості снігу весняної пори.

Запитання: Уважно подивіться на сніг. Якого він кольору? Чому сніг став сірим? Чому в нього багато чорного кольору?

Дидактична гра "Добрі чи погані вчинки?"

Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Музичне. Тема:"Березень"

До побачення! 

Дякую за співпрацю!

пʼятниця, березня 8

"Свято мами і весни"

Зі святом усіх вітаю і до перегляду нашого свята запрошую!


Восьме березня настало —

Славне свято всіх жінок.

От сьогодні ми й позвали

Наших мам у дитсадок.

Кожній мамі подарунки

Готували малюки:

Малювали їм малюнки,

Вишивали килимки.

Ще й розписаний квітками

Написали ми плакат:

«Хай живуть хороші мами

Всіх дівчаток і хлоп’ят!»


Дидактична гра «Мама яка?»
 
Мета: збагачувати словник дітей прикметниками.

Пропоную розказати про маму. 
Мама яка? (Гарна, чудова, мила, ласкава, найрідніша тощо.)

Заняття 1: Ознайомлення із соціумом 
Тема: "Тарас Григорович Шевченко - великий поет і художник"


Заняття 2: Художня література. Слухання вірша "Садок вишневий коло хати"


Нині свято — Мамин день.
Заспіваю я пісень
Для матусі.
Ще й рясних, запашних
Нарву квітів польових
Для матусі.
Затанцюю гопака —
У присядку ще й млинка
Для матусі.
І гукну на цілий світ,
Що бажаю многих літ
Я матусі!

Бережіть своїх матусь! 
Поважайте! 
Допомогайте!
Цінуйте!
Любіть!

Бажаю вам, гарних вихідних! 
Зі святом!

четвер, березня 7

"Вітання для мами"

 Добрий ранок! Як ваше здоров'я? Як ваш настрій? Виспалися?

Молодці! Ми сьогодні з вами продовжимо розмовляти про наших любих мам!

І зробимо вітання для них своїми руками, згодні?

Бесіда «Вітання мами»

Мета: дати уявлення про свято мами як сімейне свято, в якому беруть участь усі члени родини.

Запитання: До якого свята ми готуємося? Кого вітаємо на це свято? Які подарунки ви приготували для своїх рідних? Не підготували? Тож давайте зробимо прямо зараз:

Заняття 1: Художньо-продуктивна діяльність. Малювання. 

Тема:"Квіти для мами"

Пропоную вийти на прогулянку та взяти з собою м'ячик.

Спостереження за весняною погодою

Мета: викликати у дітей позитивний емоційний відгук на зміни в природі, що відбуваються навесні.

Пропонуємо звернути увагу на те, який сьогодні день.

Запитання: Якими словами можна його схарактеризувати? Чи були такі дні взимку? Що змінилося у природі? Чому стало так тепло та приємно?

Можна прочитати віршовані рядки Л. Глібова.

Лиха зима сховається,

А сонечко прогляне,

Сніжок води злякається,

Тихенько тануть стане,—

Од далеку бистренько

Вона до нас прибуде,

Кому-кому любесенько,

А дітям більше буде.

Мовленнєва гра «Погода яка?»

Мета: закріпити вміння дітей добирати прикметники до іменників; розвива￾ти мовлення, пам’ять, мислення.

Матеріали та обладнання: м’яч.

Хід гри. Дорослий кидає по дітям м’яч і пропонує сказати одним словом про весняну погоду.

Заняття 2: Здоров’я та фізичний розвиток 

Малята, це все на сьогодні. 

До зустрічі завтра, у святковий день наших матусь, і дівчаток, і бабусь!

середа, березня 6

"Готуємось до свята"

 Доброго ранку! Як ваші справи? Маю надію, що у вас все добре!

Робимо ранкову гімнастику і снідаємо. Чистимо зубки, вмиваємося і починаймо наші заняття. 

Заняття 2 в 1: Логіко-математичний розвиток +Аплікація-поробка. Тема:"Вимірювання довжини в підготовці до свята"


Гра-імітація «Підсніжники»

Мета: вчити дітей відтворювати рухи; розвивати естетичний смак, образне
сприйняття.
Хід гри: Читаємо віршовані рядки, діти імітують описані рухи.

Ми підсніжники маленькі,
У нас рученьки тоненькі.
Ми з-під снігу виростаємо,
Шлях до сонечка шукаємо.
Здрастуй, сонечко рідненьке,
Ти зігрій нас всіх, маленьких.
Ми для діток заспіваємо,
Маму з святом привітаємо.
Раді діти, раді мами,
Затанцюють разом з нами

Спостереження за сонечком


Це всі заняття на сьогодні. А на завтра для заняття нам знадобляться губки для миття посуду і фарби. 

Дякую за співпрацю!

вівторок, березня 5

"Найрідніша матуся"


Заняття 1: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Складання розповіді "Моя матуся"

Сюжетно-рольова гра «Сім’я»

Етап гри: ігрова ситуація «Допоможемо мамі прибрати кімнату».

Мета: закріпити знання дітей про хатні справи; викликати бажання робити добрі вчинки, які втішають маму; збагатити активний словник назвами предметів побуту; виховувати любов до мами.

Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Музичне. 

Вже скоро Масляної свято, 

Тож давайте відео висилати!



Спостереження за бурульками

Мета: сформувати в дітей уявлення про бурульку як характерне весняне природне явище.
Запитання: Для якої пори року є характерним утворення бурульок? Коли бурульки не тануть? В який період доби?

Виходимо на прогулянку, спостерігаємо за явищами природи навесні, слухаємо спів пташок.

Не нехтуйте сигналами повітряної тривоги!
Одразу прямуйте в укриття!
До побачення! 
Чекаю на відео-таночки до свята Масляної!

понеділок, березня 4

"Весна прийшла"

Доброго ранку, усім, усім!

І дорослим, і малим!

Я вас рада всіх вітати, 

С понеділком привітати!

Діти, вже настав в нас новий місяць: БЕРЕЗЕНЬ


Змінилася пора року. 

Закінчилася зима і настала вже весна. 

Послухайте та відгадайте загадку:

* * *

Ще вітер зимовий з дощем загуде,

Ще сніг острівками блищить де-не-де.

Береза сережки свої розпускає.

Чи ви здогадались, коли це буває? 

(Навесні)

Запитання: Про яку пору йдеться в загадці? Які ви знаєте перші ознаки весни? Як називається перший весняний місяць?

Заняття 1: Ознайомлення з природнім довкіллям. Тема: "Прояви весни"


Спостереження за весняною погодою

Мета: викликати у дітей позитивний емоційний відгук на зміни в природі, 

що відбуваються навесні.

Вихователь пропонує звернути увагу на те, який сьогодні день.

Запитання: Якими словами можна його схарактеризувати? Чи були такі дні 

взимку? Що змінилося у природі? Чому стало так тепло та приємно?

Можна прочитати віршовані рядки Л. Глібова.

Лиха зима сховається,

А сонечко прогляне,

Сніжок води злякається,

Тихенько тануть стане,—

Од далеку бистренько

Вона до нас прибуде,

Кому-кому любесенько,

А дітям більше буде.

Мовленнєва гра «Погода яка?»

Мета: закріпити вміння дітей добирати прикметники до іменників; розвивати мовлення, пам’ять, мислення.

Матеріали та обладнання: м’яч.

Хід гри. Вихователь кидає по черзі дітям м’яч і пропонує сказати одним словом про весняну погоду.

Заняття 2: Здоров’я та фізичний розвиток

Тема: «Циркова вистава»

Програмові завдання:

— розучити комплекс загальнорозвивальних вправ «Будуємо дім для родини»;

— закріпити вміння дотримуватись рівноваги під час ходьби по мотузці, покладеній на підлогу;

— розвивати спритність, швидкість, увагу, вміння виконувати рухи та дії разом з іншими дітьми;

— виховувати любов до матусі, бажання зробити приємне своїм рідним.

Матеріали та обладнання: кубики, мотузка, атрибути до рухливої гри «Сонечко і дощик».

I. Вступна частина.

Ходьба звичайна, ходьба на носках (35 с). Стрибки на обох ногах (15 с). 

Комплекс загальнорозвивальних вправ «Будуємо дім для родини»:

— «Покажемо, який дім побудуємо» — піднімання рук угору;

— «Забиваємо цвях» — стукання кулачком об кулачок перед грудьми;

— «Рубаємо колоду» — нахили тулуба вперед з опусканням рук униз;

— «Лялька радіє» — стрибки на обох ногах.

II. Основна частина.

— Ходьба по мотузці, покладеній на підлогу.

Біг у середньому темпі з оббіганням кубиків (5–6 шт. на відстані 2–3 м, 25 с).

Гра «Сонечко і дощик».

III. Заключна частина.

Ходьба у повільному темпі. Вправи на дихання.

Ви молодці, малята! На сьогодні це всі заняття!

Виходьте на прогулянки, спостерігайте за проявом весни, але не забувайте про правила безпеки!

пʼятниця, березня 1

"Дні тижня"

 
Дітки, добрий ранок! Як ваші справи? Маю надію, що у вас все добре!

Хочу запитати вас, чи помітили ви, що на протязі цього тижня я починала наш день з незвичного привітання? 

Так! Ви молодці! А я таким чином, познайомила вас з назвами днів тижня. Скільки в нас днів у тижні? Так, їх сім. 5 з них - робочі дні, 2 - вихідні.

Тож пропоную вам послухати пісеньку, де ми детальніше познайомимося з цими днями, згодні? Тоді переглядаємо відео:


Вірш "Дні тижня" і дидактична гра: "Доповни речення"


Сьогодні в нас 1 березня - перший день весни!
Тож запрошую вас на прогулянку!

Спостереження за проявом весни, за сонцем.

Мета: розширити знання дітей про Сонце, як небесне світило; вправляти дітей в умінні помічати залежність температури повітря від положення Сонця: 
сонце гріє — тепло, сховалося - прохолодно.
Пропоную вам підставити свої долоньки сонячним промінчикам.
Запитання: Що ви відчуваєте, коли промінець торкається вашої руки? Як зараз надворі? Як ви гадаєте, що сталося б на землі, коли б зникло сонечко?

Пригадаємо заклички до сонечка:

Психологічна хвилинка для дітей:

Дорогі мої, даю завдання на вихідні: гуляти, малювати і танцювати! Готуємо свято Масляної. Відпочиваємо і саме головне - не забуваємо про правила безпеки!

Не нехтуйте сигналами повітряної тривоги та бережіть своє життя!!!

До побачення! Гарних вихідних!