Сторінки

середа, березня 15

 Шановні батьки і діти! Маю повідомити вам, що я йду у відпустку за власним рахунком. 

Відпочиваємо, займаємося, виходимо на прогулянки, спостерігаємо. Ви в мене молодці!

Пам'ятайте, що ми з вами завжди на зв'язку! Бережіть себе! До скорої зустрічі!

вівторок, березня 14

"День числа π"

Доброго ранку. Сподіваюсь у вас все добре і ви в безпеці. Сьогодні в нас такий цікавий день, тож пропоную розібратися.

1. Бесіда на тему: "Що значить число π?"


2. Розвиток мовлення і мовлєннєвого спілкування (грамота) Тема: «Звук [н], буква Нн»


3. Здоров’я та фізичний розвиток. Тема: «Спритні, сміливі, дужі, бо зі спортом дружим»

I. Вступна частина.
Ходьба із зупинками (3–4 рази) за сигналом вихователя — піднятий вгору
прапорець (45 с). Ходьба на зовнішньому боці стопи, як ведмедик (25 с).
Біг у середньому темпі (35 с). Ходьба.
Перешикування з однієї колони в кілька (поворотом ліворуч, праворуч,
по 3–4 рази).
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Спортивна гімнастика для мами».
II. Основна частина.
— Підлізання лівим і правим боком під шнуром, натягнутим між 2 стояками
на висоті 40 см (повторити по 3–4 рази кожним боком).
— Стрибки на обох ногах, просуваючись уперед, як зайчики.
Гра «Заборонений рух».
III. Заключна частина.
Ходьба у повільному темпі з рухами рук угору та вниз, як курчата крильцями (45 с).

На сьогодні це всі заняття. Будьте обережні! Не забувайте про правила безпеки!

понеділок, березня 13

"Дружня країна"

Вітаю! Відпочили на вихідних? Молодці! Робимо ранкову гімнастику, приводимо себе до ладу, снідаємо і приступаємо до наших занять. Сьогодні ми з вами розберемо дуже важливу тему. Ви вже дорослі і скоро підете до школи. А в школі треба поводити себе добре і чемно. Тож починаємо.

1. Ознайомлення із соціумом. 

Тема: "Шкільні конфлікти - Правила поведінки з однолітками - Грубі слова - Образа"



2. Розвиток мовлення і мовлєннєвого спілкування (звязне мовлення) 
Тема: «Мій найкращий друг» (складання описової розповіді)
1. Ігровий момент — прихід нової ляльки Оленки з проханням прийняти
її в нашу групу. Вихователь описує Оленку: зовнішність, риси характеру.
2. Мовленнєва гра «Як можна сказати?». Добір прикметників. Волосся яке?
Очі які? Усмішка яка? Вчинки які?
3. Гра з м’ячем «Про що можна сказати…» — добір іменників
до прикметників.
— Про що можна сказати «широке»? (Озеро, море вікно і т. д.)
— Про що можна сказати «широка»? (Дорога, річка і т. д.)
— Про що можна сказати «широкий»? (Міст, стіл і т. д.)
4. Слухання «Пісні друзів».
Про кого співається в цій пісні? Хто її може співати? Кого можна назвати
другом? Хто твій друг?
5. Запропонувати розповісти про своїх друзів у дитячому садку, а інші діти
повинні відгадати, про кого йде мова.
Складання описових розповідей.
6. Дидактична вправа «Що таке дружба?» (Вихователь називає ситуації,
діти плещуть у долоні лише тоді, коли йдеться про справжню дружбу.)
7. Підсумок. Пригадати прислів’я про дружбу, товаришування.
• Друга шукай, а знайдеш — тримай.
• Друзі пізнаються в біді.
• Шануй товаришів, і тебе шануватимуть.

Заняття закінчилися, пропоную вдягатися і виходити на прогулянку. На вулиці проведемо спостереження й погодуємо пташок.

Спостереження за птахами.
Мета: узагальнити й систематизувати знання дітей про життя перелітних
птахів, пояснити, чому співають птахи, ознайомити зі співом різних птахів;
формувати вміння робити самостійні висновки під час спостереження; вихо-
вувати любов до пернатих друзів.
Пропоную послухати весну — якими звуками наповнена природа.
Запитання: Якими звуками супроводжується пробудження природи навесні?
Які звуки подобаються вам найбільше? Чому? Як ви гадаєте, про що співає
весна? Чому весну називають «найгомінкішою» порою року? З чого птахи бу-
дують свої гнізда? А як люди допомагають птахам навесні? Чи можна нас на-
звати друзями птахів?
Трудова діяльність: Діти, а давайте насипемо свіжого корму в го-
дівнички та поспостерігаємо за поведінкою птахів.

До побачення, мої любі!

пʼятниця, березня 10

«Заповіт Т.Шевченка : віра у світле майбутнє України»

1. Ознайомлення із соціумом. "Життєвий шлях великого письменника"


2. Художньо-продуктивна діяльність. Малювання. Тема: «Мій оберіг» (різний матеріал)

Програмові завдання:
— продовжувати вчити дітей виготовляти поробки з покидькового матеріалу,
а також з готових елементів;
— розвивати естетичний смак, окомір, творчість в оздобленні виробу;
— виховувати акуратність, бажання зробити приємне іншім людям.
Матеріали та обладнання: покидьковий матеріал, різні дрібні елементи та
підручний матеріал, клей, ножиці, клейонки, серветки.
План
1. Бесіда-розповідь «Що таке обереги», закріпити знання про хатні та натільні
обереги. Як можна назвати предмети, що оберігають оселю? А людину?
2. Розглядання зображень різних національних оберегів.


3. Мотивація: запропонувати виготовити хатній оберіг для своєї оселі, або
натільний — для близьких.
4. Показ основних прийомів роботи з різними матеріалами.
5. Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога підказками, порадами.
6. Підсумок. Розглядання виготовлених оберегів. Запропонувати дітям розповісти про них.

На сьогодні це все. Впевнена, що ви зробили гарні обереги для себе, родини і хатини.



четвер, березня 9

«До навчання та до праці закликав Тарас малечу»

Шановні мої, дітки, доброго ранку! Як ваші справи? Робимо ранкову гімнастику, снідаємо і приступаємо до занять.

1. Ознайомлення з природнім довкіллям. Тема: «Описи природи у творах Т. Г. Шевченка»
Програмові завдання:
— пробуджувати інтерес до поезії, зокрема віршів Т. Г. Шевченка про природу рідного краю;
— розвивати зв’язне мовлення, вміння мислити і робити самостійні висновки;
— виховувати любов до природи рідного краю, до її краси і неповторності.
План
1. Подорож до картинної галереї (у куточок книги, де розміщений портрет
Т. Г. Шевченка, «Кобзар», ілюстрації до його творів). 


Чий це портрет? Хто такий Тарас Шевченко?
Потім вихователь звертає увагу на ілюстрації. Як вони пов’язані з іменем
Т. Г. Шевченка? Це картини, на яких зображена природа, але вони незвичайні, адже намальовані до рядків з віршів Т. Г. Шевченка.
2. Розглядання книги «Кобзар». 


Хто написав цю книгу?
3. Читання вірша «Зацвіла в долині червона калина».


Який кущ оспіваний у вірші? З ким поет порівняв у вірші калину?
4. Показ ілюстрацій до вірша «Тече вода з-під явора». 


До якого вірша ці ілюстрації? Як ніжно поет назвав у вірші качат? Їх матір? Дивлячись на ілюстрацію, чи можна сказати, який був день?
Пояснення слів ряска, хлюпочуться із зачитуванням рядків із вірша.
5. Підсумок. Пропоную прочитати невідомий вірш Т. Г. Шевченко і до нього намалювати ілюстрацію. Це вам домашнє завдання. 

2. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування+художня література. 
Тема: «Тарасові шляхи»
Програмові завдання:
— продовжувати ознайомлювати дітей із життям і творчістю Тараса
Шевченка;
— розвивати інтерес до поезії, бажання слухати та вчити напам’ять вірші великого поета та пісні на його слова;
— виховувати патріотичні почуття, любов до рідної України, її людей, природи, прагнення більше дізнатися про своїх видатних співвітчизників.
Матеріали та обладнання: портрет Т. Г. Шевченка; ілюстрації з його життя;
його малюнки; вірші; аудіозапис пісні «Реве та стогне Дніпр широкий»; листівки із зображенням пам’ятників на його честь.
План
1. Вихователь звертає увагу на портрет Т. Г. Шевченка. А як ще його називають в Україні?
Цього поета називають Кобзарем за назвою його першої книги віршів та поем.
2. Розповідь вихователя про тяжке дитинство і складне життя Т. Шевченка,
з використанням ілюстрацій та уривків з його віршів.
3. Розглядання авторських малюнків Т. Шевченка. Вихователь пропонує
за допомогою малюнків пригадати основні події його життя.
Запитання за змістом малюнків: Що ви бачите на малюнках? Як звали пана,
якому прислужував Тарас? Як він ставився до хлопчика? За що карав? На
кого віддали вчитися? Як жилося хлопчикові у маляра Ширяєва?
Та доля усміхнулася молодому Шевченкові, подарувавши зустрічі з кращими
людьми того часу: його викупили з кріпацтва. Після цього він навчався
в Академії мистецтв.
Тарас Шевченко увесь час сумував за Україною. Свої почуття і думи він передав у своїх поетичних творах.
4. Слухання пісні «Реве та стогне Дніпр широкий».


5. Розглядання листівок із зображенням пам’ятників, які споруджені у різних містах України.
6. Підсумок. Запропонувати прикрасити портрет Великого Кобзаря вишитим рушником і квітами.

3. Здоров'я та фізичний розвиток. Тема: «Веселий атракціон»
I. Вступна частина.
Ходьба зі зміною темпу та напрямку (45 с). Ходьба з високим підніман-
ням ніг, як конячки (25 с). Біг зі зміною темпу та напрямку між куби-
ками, розставленими на відстані 1,5–2 м один від одного (35 с). Ходьба.
Перешикування в колону по троє.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Спортивна гімнастика для мами»:
— піднімання рук угору з відставлянням ноги назад;
— нахили тулуба вперед;
— повороти тулуба;
— згинання ніг по черзі;
— нахили тулуба в сторони;
— стрибки.
II. Основна частина.
— Лазіння напівприсівши по дошці, покладеній одним кінцем на гімнастич-
ну стінку під кутом 30.
— Прокочування м’яча обома руками по підлозі одне одному на відстані 3 м
з положення напівприсівши.
Гра «Ми веселі діти».
III. Заключна частина.
Ходьба у повільному темпі, крадькома, як мишка (35 с).

середа, березня 8

"Свято весни, мами та бабусі"

 Найніжніший та найсвітліший день в році – 8 березня! Початок весни, початок життя в природі, перше тепло. Дорогі діти, жінки, дівчата нехай це тепло оселиться у ваших домах і душах. Нехай краса природи надихає, а початок весни символізує початок чогось прекрасного у вашому житті! Зі святом!


Заняття: Логіко-математичний розвиток
Тема: «Розв’язування задач. Величина предметів»
Програмові завдання:
— закріпити вміння виконувати дії на додавання й віднімання, користуватися знаками «+», «–», «=»;
— формувати уявлення про поняття «важче», «легше» на основі безпосереднього порівняння предметів;
— розвивати спостережливість, вміння обґрунтовувати свою точку зору;
— виховувати самостійність.
Матеріали та обладнання: демонстраційний: магнітна дошка або фланелеграф; муляжі двох тістечок, двох ватрушок; картки зі знаками «–», «+», «=», цифрами від 1 до 5; картки із зображенням транспорту: дві вантажівки, два легковика; роздатковий: квадрати (два червоних, два жовтих); картки із цифрами від 1 до 5, знаками «+», пластмасова та залізна кулі.
План
1. Гра «Ласунчики». На дошці два тістечка, дві ватрушки. Діти працюють із
роздавальним матеріалом.
— Мудра сова приготувала гостям частування. Скільки буде гостей? Як ви здогадалися? Викладіть перед собою стільки ж квадратів. Які квадрати ви виклали?
— Хто може скласти задачу про солодощі, які приготувала Мудра сова?
Для запису задачі за допомогою карток вихователь запрошує до дошки дитину. Решта працюють на місцях.
— Скільки тістечок? Яку дію ми зараз виконали? Як її записати за допомогою карток із цифрами й знаками?
— Про що ми маємо довідатися? Яка відповідь у задачі?
Потім вихователь пропонує скласти із цими самими предметами дії на віднімання.
2. Вправа «Транспорт» — вправляти у складанні задач. У завданні закріплюється уявлення про властивості предметів, взаємозв’язок цілого й частин.
На дошці розміщено дві вантажівки, два легкові автомобілі.
— Назвіть одним словом групу предметів.
— На які дві частини можна розділити предмети?
— Складемо задачу за цією картинкою.
За бажанням, вихователь разом із дітьми заслуховують задачі, складені дітьми індивідуально.
3. Фізкультхвилинка.
4. Вправа на формування уявлень про поняття «важче», «легше».
Завдання краще виконувати в парі. На кожному столі є дві кулі: пластмасова
й залізна. Біля стола вихователя — ємності з водою.
— Розгляньте кулі. Як можна визначити: яка легша, яка важча?
— Помістимо важкі кулі в один таз із водою, легші — в інший. Що ви помітили?
Вихователь акцентує увагу на тому, що легкі кулі залишаються на поверхні,
а важкі — тонуть.
5. Гра «Скажи навпаки». Вихователь називає слово, а діти мають назвати
слово, протилежне за значенням. Наприклад: високо — … (низько);
сумно — … (весело) і т. д.
6. Підсумок. Як можна порівняти предмети за масою? Розкажіть про це.

Заняття з художньо-продуктивної праці. Ліплення. 
Тема: "Квіти для матусі"
Пропоную переглянути відео і зробити гарний подарунок для своєї матусі))



Я впевнена, що у вас все вийшло і ви привітали маму та бабусю))
Чекаю на ваші чудові роботи! Гарного дня!



вівторок, березня 7

"Шевченко - український художник"

Доброго ранку! Як ваші справи? Маю надію, що ви в безпеці. 
Діти, яких відомих поетів ви знаєте? Які вірші Лесі Українки, Тараса Шевченко вам відомі?

Тематичне заняття «Музично озвучені вірші Т.Шевченка»
Пропоную послухати вірш Т.Г.Шевченка "Село" у виконанні Полінки:


Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (навчання елементів грамоти)
Тема: «Поділ слів на склади. Читання прямих складів»
Програмові завдання:
— закріпити знання про склад як частину слова, про роль голосного звука
в утворенні складу;
— продовжувати вчити поділяти слова на склади;
— формувати початкове вміння читати закриті і відкриті склади;
— розширити знання і розуміння багатозначних слів;
— розвивати швидкість мовленнєвої реакції;
— виховувати бажання активно діяти на занятті.
Матеріали та обладнання: «говіркий годинник» зі стрілками, паперовий човен із зображенням букви М, острівки із зображенням голосних, фішки для звукового аналізу, смужки-слова для створення моделі речення.
План
1. Знайомство з чарівним годинником (на ньому зображення картинок, назви яких подібні за звучанням). Дидактична гра «Говіркий годинник» — діти знаходять на циферблаті предмети, назви яких подібні за звучанням, і поєднують їх стрілками.
Мишка — миска; рак — мак; коза — коса і т. д.
2. Читання скоромовки про дівчинку Милу.
Мила митися не вміла, Мила мило з рук не змила.
В яких словах чути звук [м]?
3. Подорож човника до островів. Запрошення човника із зображенням М до
острівків, на яких зображені голосні А, У, О — читання відкритих та закритих складів.
4. Звуковий аналіз слів МОРОЗ та СНІЖОК. Скільки звуків у слові МОРОЗ?
Чи є однакові звуки у словах МОРОЗ і СНІЖОК? Скільки м’яких приголосних? Твердих?
5. Фізкультхвилинка.
6. Вправа на розуміння багатозначного слова ІДЕ. Про що можна сказати
ІДЕ? А чи можна сказати про слово, що воно ІДЕ? Що можна сказати про слова у реченні?
7. Робота зі словом ДІТИ. Складання речень зі словом ДІТИ та запис їх смужками-словами. Поділ слова ДІТИ на склади. Який перший склад? Другий?
Чи є у цьому слові закритий склад? Поясніть свою думку. Як змінити слово
ДІТИ, щоб вийшло нове слово з трьох частин? (ДІТ-ВО-РА.)
8. Дидактична гра «Зміни слово» — вчити перетворювати слова, які складаються з двох частин, на слова з трьох частин.
Кіш-ка — кі-шеч-ка, сон-це — со-неч-ко і т. д.
9. Підсумок. Діти діляться своїми враженнями від заняття.

Настав час займатися фізкультурою. Готові?

Заняття: Здоров’я та фізичний розвиток
Тема: «Аеробіка для мами»
I. Вступна частина.
Ходьба із зупинками (3–4 рази) за сигналом вихователя — піднятий вгору
прапорець (45 с). Ходьба на зовнішньому боці стопи, як ведмедик (25 с).
Біг у середньому темпі (35 с). Ходьба.
Перешикування з однієї колони в кілька (поворотом ліворуч, праворуч,
по 3–4 рази).
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Спортивна гімнастика для мами».
II. Основна частина.
— Підлізання лівим і правим боком під шнуром, натягнутим між 2 стояками
на висоті 40 см (повторити по 3–4 рази кожним боком).
— Стрибки на обох ногах, просуваючись уперед, як зайчики.
Гра «Заборонений рух».
III. Заключна частина.
Ходьба у повільному темпі з рухами рук угору та вниз, як курчата крильцями (45 с).

На сьогодні це всі заняття. Будьте обережні! Не забувайте про правила безпеки!

понеділок, березня 6

 Доброго дня! Як пройшли ваші вихідні? Гуляли? Відпочивали? Молодці! Погода чудова, почалася весна. Сподіваюсь, у вас все добре і ви провели вихідні дні весело і з гарною поведінкою.

Сьогодні поговоримо про наших любих мам: Дітки, пропоную вам разом зі мною прочитати  вірша «Хто вас, діти, щиро любить?» 

Хто вас ніжно так голубить,
Хто кладе у постіль спати? Мати!
Хто ж вам казочку розкаже,
Хто ж вам лялечку покаже,
Як слабі ви цілі ночі,
Не стуляє свої очі — мати.
Хто ж вас, діти, взяв за руку,
Вів у школу на науку,
Вів, щоб розум научати? Мати.
Коли, діти, ви ліниві,
Неслухняні, пустотливі,
Як буває то іноді, хто ж
То сльози лиє тоді? Мати.

Сподобався вам вірш? Так, він говорить нам про те, що немає ріднішої людини на землі ніж мама...
Ким мама є для вас? Чи завжди слово мама ви промовляєте з повагою? Як ви допомагаєте своїй матусі? Що відчуває мама, коли ви їй допомагаєте? А коли ваша мама засмучується? За що ви любите свою маму?
А ось послухайте казку і поміркуйте, як ставились до мами сини в цій казці.

Читання казки «Зозуля».
«Жила на світі жінка. Було у неї троє дітей. Не слухались діти матері.
Бігали, грались надворі з ранку до вечора. Одяг порвуть, а мати латай. У хаті
насмітять, а мати прибирай. Тяжко їй було, а діти їй не допомагали. Від життя тяжкого захворіла мати. Лежить в хаті, дітей кличе, просить: — Дітки, пересохло у мене горло, принесіть водички!
Не один, не два рази просила мати. Не йдуть діти по воду. Нарешті захотів
старший син їсти і заглянув до хати, а мати стоїть посеред кімнати і на пташку перетворюється.
— Брати, дивіться, дивіться, відлітає наша мама пташкою,— закричав старший син.
І побігли діти за матір’ю.
— Мамо, ми тобі водички принесемо.
— Ку-ку, ку-ку, ку-ку! Пізно, сини, не повернусь я.
Так бігли діти за матір’ю багато днів і ночей — по камінні, лісами, горбами.
Із ніг дітей кров почала йти. Де вони пробіжать, там червоний слід залишається. Назавжди залишила дітей мати-зозуля. Відтоді не в’є собі зозуля гнізда, не висиджує своїх пташенят, а при дорозі відтоді червоні маки ростуть».

Діти, як ви гадаєте, чи з повагою ставились сини до своєї мами? Чому? Які серця були у цих братів? Чому казка називається «Зозуля»? Як по-іншому можна назвати казку?

Тож, любіть, поважайте і цінуйте свою маму!

Пропоную вам пограти в дидактичну гру «Мама яка?».

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (зв’язне мовлення)
Тема: «Моя мама найдорожча, наймиліша в світі» 
(складання розповіді за планом вихователя)

1. Бесіда про маму. Хто вас, діти, міцно любить? Хто про вас дбає?
2. Розглядання репродукції картини «Мама». 
Хто зображений на картині?
Зверніть увагу на те, з якою любов’ю дивиться мама на свою дитину, віддаючи їй все тепло свого серця. І як почуває дитина себе, в обіймах матусі?
3. Мовленнєва гра «Як можна сказати про маму?». Діти добирають прикметники про маму.
4. Читання вірша В. Гринько про маму.
Ще в колисці немовля
Слово «мама» вимовля.
Найрідніше в світі слово
Так звучить у рідній мові:
Мати, матінка, матуся,
Мама, мамочка, мамуся
Називаю тебе я,
Рідна ненечка моя!
5. Продовження бесіди про маму.
Запитання: Чи є слова тепліші, ніжніші, рідніші, ніж ті, якими ми звертаємося до найріднішої нам людини? Чи всі ви називаєте своїх матусь ніжно, чи слухаєте те, що вам радить мама? Можливо, ви засмучували своєю поведінкою маму?
6. Складання дітьми розповідей про маму. Запропонувати розповісти про найріднішу вам людину — маму. Допомога навідними запитаннями, націленими на вживання в своїй розповіді пестливих слів.
7. Згадати прислів’я про маму:
• Біля сонечка — мило, біля мами — добре.
• Шануй батька і матір свою, добре тобі буде і довго будеш жити на землі.
Запитання: Як ви розумієте ці прислів’я?
8. Мовленнєва гра «Поділи на склади». Діти поділяють на склади слова:
мама, матуся, мамуся, найрідніша, наймиліша, найдорожча.
9. Підсумок. Запропонувати пригадати вірші про маму.

Слухайтеся! Не засмучуйте маму! Допомагайте! Цінуйте і просто любіть саму дорогеньку і рідну матусю!

пʼятниця, березня 3

"Всесвітній день письменника"

Привіт, дітки! Сьогодні поговоримо про видатного українського письменника - Тараса Григоровича Шевченко.

1. Ознайомлення із соціумом. Тема: «Т. Г. Шевченко — великий поет України»


2. Заняття: Художньо-продуктивна діяльність (малювання за віршем Т. Г. Шевченка)
Тема: «Встала весна»


Матеріали та обладнання: ілюстровані книги віршів Т. Г. Шевченка, портрет
Т. Г. Шевченка, тоновані та білі аркуші паперу, олівці прості та кольорові, фломастери, фарби гуаш, акварель, воскова крейда, пензлики, серветки.
План
1. На столі в рушниках стоїть портрет Т. Г. Шевченка. Хто це? Які твори цього видатного поета ви знаєте? Розглядання збірки віршів Т. Г. Шевченка.
Як називають людей, які створюють малюнки до художніх творів?
2. Пригадати вірш Т. Г. Шевченка «Встала весна». Який настрій викликає у вас цей вірш? Які сюжети ви уявляєте, слухаючи цей твір?
3. Мотивація: сьогодні ми з вами станемо художниками-ілюстраторами та створимо свої власні ілюстрації до цього вірша.


4. Розглядаючи ще раз ілюстрації, звернути увагу на те, як художники виділяють у своїх роботах головні об’єкти, як урівноважують композицію. Вибір власної теми та створення ілюстрації відповідно до свого бачення та задуму. Добір необхідного матеріалу.


5. Фізкультхвилинка «Ой у лісі калина» (хоровод).
6. Самостійна робота дітей. Нагадування про поетапність роботи фарбами:
спочатку кольоровим шаром треба покрити дальній план — небо, потім — ближчі об’єкти і в кінці — передній план.
7. Підсумок. Аналіз робіт: Яка робота тобі сподобалась найбільше? Чому?
Який характер має твоя робота? Як ти передав це за допомогою фарб?

Молодці! У вас все обов'язково вдасться!
Пропоную створити виставку картин ілюстрацій. Тож з нетерпінням чекаю на ваші роботи, мої милі художники.


четвер, березня 2

Вітаю! Сподіваюсь, у вас все добре. Не забуваємо робити ранкову гімнастику, снідаємо і приступаємо до занять.

1. Ознайомлення з природнім довкіллям Тема: «Весна. Перші весняні прояви»



2. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування+художня література. 
Тема: «Вивчення вірша Т. Г. Шевченка “Встала весна”»


3. Здоров'я та фізичний розвиток. Тема: «Веселі козачата»

I. Вступна частина
Ходьба зі зміною темпу (35 с); ходьба з високим підніманням ніг, як чапля
(25 с); біг у середньому темпі (35 с). Перешикування в колону по троє.
Комплекс загальнорозвивальних вправ «Спритні козачата»:
— піднімання м’яча вгору з відставлянням ноги в сторону;
— підкидання м’яча вгору й ловіння його після відскакування від підлоги;
— прокочування м’яча під зігнутими ногами, сидячи на підлозі;
— перекати тулуба з положення лежачи на спині та з м’ячем у руках;
— піднімання ніг та рук з м’ячем угору;
— стрибки.
II. Основна частина
— Стрибки у висоту (30 см) з розбігу, з чотирьох (5–6 разів) та п’яти (6–8 ра-
зів) кроків.
— Лазіння по гімнастичній лаві, лежачи на грудях та животі і підтягуючись
руками (повторити по 5–6 разів).
Гра «Хто перший?».
III. Заключна частина
Ходьба у повільному темпі на носках, як лисичка (35 с).

На сьогодні це все, малята. До зустрічі.

середа, березня 1

Перший день весни

Доброго весняного ранку усім! Як себе маєте? Маю надію, що все добре. Починаємо наші заняття. Пропоную на прогулянці спостерігати за першими проявами весни (як тає сніг, прилітають птахи, розквітають перші квіти, зявляються бруньки на деревах).

 1. Спостереження за проявом весни, за сонцем.

Мета: розширити знання дітей про Сонце, як небесне світило; вправляти дітей в умінні помічати залежність температури повітря від положення Сонця: 
сонце гріє — тепло, сховалося - прохолодно.
Пропоную вам підставити свої долоньки сонячним промінчикам.
Запитання: Що ви відчуваєте, коли промінець торкається вашої руки? Як зараз надворі? Як ви гадаєте, що сталося б на землі, коли б зникло сонечко?

Пригадаємо заклички до сонечка.

2. Логіко-математичний розвиток. Тема: «Зимонько, прощавай» (підсумкове заняття)

1. Гра «Веселі зайченята». На дошці шість фігурок зайчиків: три білих однакового розміру, три сірих (два маленьких і один такого самого розміру, що і білі).

— Скільки всього зайчиків? Чим вони відрізняються?
— Скільки великих? Маленьких?
— Яких зайчиків більше?
— Скільки сірих зайчиків? Скільки білих зайчиків?

— Що можна сказати про кількість сірих і білих зайчиків?

Зайчики вирішили провести змагання з бігу на лижах і попросили бабусю-зайчиху зробити їм номери. Скільки номерів приготувала бабуся? Чому?

Дітям необхідно розкласти картки з цифрами, назвати порядковий номер кожного зайчика.

— Який номер у першого? Третього? Четвертого? Шостого? Другого? П’ятого?

2. Гра «Будь уважним» — розвивати увагу, спостережливість, вміння правильно співвідносити кількість і число, число та цифру.

Вихователь показує цифру, а діти виконують стільки ж разів запропоновану дію — стрибають, плескають у долоні, присідають та ін.

3. Гра «Що зайве?» — розвивати логічне мислення, мовлення. На дошці викладені малюнки: лижі, санчата, ковзани, велосипед.

— На чому ви любите кататися взимку?

— Що зайчатам не знадобиться взимку? Чому?

4. Гра «Збери снігову бабу» — закріпити вміння складати із частин ціле, формувати навички роботи в парі. Запропонувати зібрати снігову бабу, поки вона

не розтанула; для швидкості необхідно працювати в парах.

5. Гра «Виставка малюнків» — розвивати увагу, логічне мислення, орієнтування в часі з правильним використанням слів раніше, пізніше. На столі впереміш розкладені малюнки (послідовність збору снігової баби). Дітям необхідно викласти малюнки в певній послідовності.

6. Гра «Слідопити» — закріпити вміння розрізняти пласкі й об’ємні геометричні фігури, правильно їх називати, складати із частин цілу геометричну фігуру. По групі розставлені об’ємні геометричні фігури, на килимку розкладені половинки різнокольорових пласких геометричних фігур, а у дітей на столах — другі половинки цих фігур. Дітям необхідно на килимку знайти відповідну половинку пласкої геометричної фігури і відповідну об’ємну фігуру.

7. Підсумок. Чому снігову бабу треба було швидко збирати? На чому каталися зайчата? Які зимові розваги вам подобаються?

3. Художньо-продуктивна діяльність. Аплікація Тема: "Верба"


З нетерпінням чекаю на ваші роботи! До побачення!