"Дітям потрібні не повчання, а приклади" Жозеф Жубер
Сторінки
четвер, лютого 29
"Пернаті друзі"
середа, лютого 28
вівторок, лютого 27
"Всесвітній день полярного ведмедя"
Заняття 2: Аплікація. Тема:"Ведмідь 3D"
понеділок, лютого 26
Дидактична гра «Що буває взимку?»
Мета: закріплювати з дітьми ознаки зими; учити добирати прикметники до іменників; розвивати мовлення, пам’ять, мислення.
Обладнання: м’яч.
Дорослий кидає дітям по черзі м’яч, ставить дітям запитання.
Зима яка?
Які дерева взимку?
Взимку сонечко яке?
Що можна зліпити зі снігу?
Що буває коли мороз?
Кожна дитина відповідає на запитання і кидає м’яч дорослому.
пʼятниця, лютого 23
"Зимовий ліс"
Заняття 2: Аплікація "Зимовий ліс"
Рухлива гра: У ЛІСОЧКУ НА ГОРБОЧКУ
Мета: удосконалювати навички ходьби по колу; виховувати уважність і чесність.
Хід гри
Когось із дітей обирають «Катрусею», яка сидить на «горбочку». Решта малюків біжать гуртом, як пташки, розвівши руки у сторони й помахуючи ними, ніби крилами. Дорослий стоїть збоку і промовляє:
У лісочку на горбочку
Спить Катруся в холодочку,
Ми тихенько підійдем,
Сон Катрусі збережем.
Діти ходять по колу ліворуч або праворуч (за умовою), а на останні слова йдуть до «Катрусі» пліч-о-пліч і зупиняються.
Одна дитина, обрана дорослим, підходить до Катрусі й промовляє:
Катрусю, прокидайся,
У хоровод збирайся.
Діти говорять разом: «Відгадай, хто покликав». Якщо «Катруся» відгадає, вони міняються місцями. Гра повторюється.
Методичні поради. Стежити за тим, щоб дитина, яка сидить у колі, не розплющувала
очей, доки не відгадає, хто її покликав.
Не нехтуйте сигналами повітряної тривоги!
Одразу прямуйте в укриття!
Бережіть своє життя!
четвер, лютого 22
"Всесвітній день экскурсовода"
Привіт, діти! Сьогодні в нас День екскурсовода. Хто це? Що це за професія? Цікаво? Зараз я вам розповім:
Екскурсовод - фахівець з проведення екскурсій. Він проводить екскурсії для груп відпочиваючих і туристів по визначних місцях, виставках, експозиціях, музеях, заповідниках, архітектурних спорудах або садово-паркових господарствах.
Хто з вас був у музеї? Що означає слово "музей"? (Музей займається збиранням, вивченням, зберіганням та експонуванням предметів.)
У світі багато різних музеїв. Які види музеїв бувають? (військові, історичні, прикладного мистецтва, краєзнавчий)
Що таке краєзнавство? (Краєзнавство - повне вивчення певної частини країни, міста чи села, інших поселень.)
Давайте ознайомимося з правилами поведінки у музеї. Правила поведінки в музеї мало чим відрізняються від правил в інших місцях культури – на виставках, у театрі чи бібліотеці.
Однак і тут є свої суттєві особливості. -Не шуміти, не бігати залами, не розштовхувати відвідувачів, не чіпати експонати - ці правила знають усі, але ними норми поведінки у музеї не обмежуються.
Екскурсоводи працюють в музеї, вони відчиняють свої двері для відвідувачів, сподіваючись, що у відповідь отримають пошану і захоплення скарбами нації.
Заняття: Здоров’я та фізичний розвиток
Тема: «Подорож до зимового саду»
Програмові завдання:
— розучити комплекс загальнорозвивальних вправ;
--- закріпити стрибки на місці;
— розвивати спритність та швидкість, вміння швидко орієнтуватися у просторі;
— виховувати вміння займатися разом, не заважаючи один одному, бажання дбати про своє здоров’я.
План
I. Вступна частина
Ходьба в середньому темпі, на носках, як лисички; стрибки, як зайчики.
Біг у середньому темпі. Шикування в дві колони.
Комплекс загальнорозвивальних вправ на підлозі.
II. Основна частина
Стрибки на обох ногах, як зайчики, із просуванням уперед. Ходьба по мотузці, покладеному на підлозі.
Граємо та стрибаємо зі сніговичками:
III. Заключна частина
Ходьба по звивистій доріжці у повільному темпі.
середа, лютого 21
"День рідної мови"
Заняття 1: Ознайомлення із соціумом. Тема:"Рідна мова"
Спостереження за сонцем
Мета: сформувати в дітей поняття про положення сонця на небі; розвивати вміння визначати стан погоди, зв’язне мовлення, спостережливість; виховувати інтерес до природи, природних явищ.
Запитання: Знайдіть сонце на небосхилі. Де воно перебуває відносно найвищого дерева? Як світить сонечко? А чи гріє? Коли сонце гріє більше: вранці, вдень, увечері?
Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Музичне.
Готуємо свято Масляної:
Мовленнєва вправа «Скажи інакше»
Мета: вправляти в добиранні однорідних слів; розвивати мислення, уважність, зосередженість.
Хід гри
Пропоную дібрати до заданого слова схожі слова.
Сніг — сніговий, засніжений, сніжинки, сніговик…
Лід — льодовий, льодочок, льодовик…
Мороз — морозний, морозець, морозити… і т. д.
вівторок, лютого 20
"Всесвітній день захисту морських ссавців (День Кита)"
Як ваші справи, дітки? Сподіваюсь, у вас все добре!
Прошу вас, не нехтуйте сигналами повітряної тривоги та одразу прямуйте в укриття!
Заняття 1: Ознайомлення з природнім довкіллям. Тема: "Мешканці водойм"
Піший перехід до спортивного майданчика
Мета: ознайомити з місцезнаходженням та призначенням спортивного майданчика; виховувати бажання займатися фізкультурою.
Підводимо дітей до спортивного майданчика. Пояснюємо, що на ігровому майданчику ми гуляємо, граємо, а ще є спортивний майданчик.
На спортивному майданчику займаються фізкультурою, спортомкуроблять ранкову гімнастику та виконують різні вправи. Розвиток фізичного виховання - це зміцнення вашого здоров’я.
Запитання: Великий він чи маленький? Що є на спортивному майданчику? Для чого потрібна лавка? Що роблять на драбині? Що ви ще помітили? Для чого потрібні дуги, яма з піском?
Рухлива гра "Будь уважний"
Заняття 2: Художня література. Слухання віршованої аудіоказки Оксани Кротюк: "Чорне море й синій кит"
понеділок, лютого 19
Як ваші справи, малята? Що робили на вихідних? Чи запам'ятали щось цікаве?
Сподіваюсь, у вас все добре і вихідні провели різноманітно, корисно та цікаво! Тож мерщій приводити себе до ладу та робити ранкову гімнастику, потім снідаємо обов'язково і починаймо наші заняття.
Заняття 1: Логіко-математичний розвиток. Тема:"Лічба в межах 5. Геометричні фігури"
Мета: закріпити вміння помічати зміни у положенні сонця на небі; розвивати спостережливість, увагу; виховувати інтерес до неживої природи.
Звертаємо увагу дітей на погоду.
Запитання: Який сьогодні день: теплий чи холодний? Чому ви так вважаєте? Як світить сонце?
Пропоную заплющити очі й повернути обличчя до сонця.
Чи відчули ви тепло? Доторкніться руками до своїх щічок. Які вони? Узимку сонце світить, та не гріє. Що сталося зі снігом?
Наприкінці зими сонце світить яскравіше, піднімається вище над землею і гріє сильніше, від чого сніг тане.
Дидактична гра: "Знайди зайве"
Заняття 2: Здоров’я та фізичний розвиток
Це все на сьогодні, діти. Слухайте батьків і допомагайте їм!
Гарного дня! До побачення!
пʼятниця, лютого 16
"День Єднання України"
РІДНИЙ КРАЙ
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
(І. Січовик)
БАТЬКІВЩИНА
Моя рідна Батьківщина
Має назву Україна.
В мене й нація своя –
Українець в мами я.
Є у мене й рідна мова,
Де вкраїнське кожне слово.
(О. Довгий)
Заняття 1: Ознайомлення з соціумом. Тема:"День Єднання України"
Заняття 2: Малювання "Долоньки миру"
Бережіть себе!
Гарних та спокійних вихідних!
четвер, лютого 15
"Я і моє тіло"
Спостереження за зовнішнім виглядом дітей
Мета: закріпити знання дітей про особливості свого зовнішнього вигляду та своїх друзів; виховувати бережливе ставлення до одягу; вчити помічати зміни в одязі відповідно до пори року.
Пропоную розглянути дітей, звернути увагу на одяг:
Запитання: Яка зараз пора року? Як можна вберегтися від холоду? Який одяг нам потрібен узимку? Чи можна в такому одязі ходити влітку? Чому?
Цей одяг потрібен нам, щоб не мерзнути. Цей одяг купили вам батьки, вони подбали, щоб у ньому було зручно, і тому його потрібно берегти.
— Як ви бережете свій одяг?
Послухайте уривок з вірша Грицька Бойка «Морозець» та пограйте в дидактичну гру:
Морозець, морозець, не щипай нам щічки.
Теплі валянки у нас, шубки й рукавички
Щоб ходити швидко пішки,
Є в маляток спритні… (ніжки).
Лапки в киці, крила в курки,
А в людини — вправні… (руки).
Задоволений собою,
Я киваю… (головою).
Голова крутитись вміє,
Їй допомагає… (шия).
Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Ліплення. Тема: "Людина"
Чекаю на ваші роботи, з нетерпінням!
Слідкуйте за сигналами повітряної тривоги! Бережіть себе!
середа, лютого 14
"День дарування книги"
вівторок, лютого 13
"Всесвітній день радіо"
Цей день почали відзначати у 2012 р. Саме 13 лютого у 1946 р. вперше вийшло в ефір “Радіо ООН”, станція якого розташовувалася в штаб-квартирі цієї міжнародної організації. Це свято покликане сприяти співпраці усіх, хто має відношення до радіо, — чи то великі компанії, чи аматори.
У цей день радіоаматори відправляють численні вітальні радіограми своїм приятелям в усьому світі, що поділяють їхнє захоплення.
Поговоріть з малятами про роль радіозв’язку для передачі різноманітних відомостей, про те, чим він відрізняється від телебачення, яку інформацію радіо передає найкраще, як здійснюється передача радіоповідомлень.
Заняття 1: Ознайомлення з соціумом "Радіо"
Дослід “Розповсюдження радіохвиль”: уявити розповсюдження радіохвиль можна, спостерігаючи хвильки, що розходяться від кинутого у воду каменя (зверніть увагу малят на те, що радіохвилі розповсюджуються одразу в усі боки і слабшають з віддаленням від джерела).
Заняття 2: Здоров’я та фізичний розвиток.
Вчимо руханку: "Я і ти"
Порухалися? Молодці! А зараз пропоную переглянути мультфільм про лісових друзів, які слухали радіо.
Про що був мультик? Треба одразу робити висновки? Панікувати треба?
Ні, спершу треба в усьому розібратися, спитати ще раз, поговорити про те, яка інформація вас налякала. І аж потім щось робити.
Бажаю вам мирного дня і гарного настрою!
За бажанням, можете намалювати радіо за своєю фантазією. Як ви його уявляєте, яке б ви зробили для себе або яке б обрали в магазині.
Буду чекати на відео руханки і малюнок радіо, з нетерпінням!
понеділок, лютого 12
"Про здоров’я треба знати"
Бесіда «Ми робимо зарядку»
Мета: формувати елементарні уявлення про здоровий спосіб життя, його важливість і значення для людини.
Запитання: Чи корисно робити зарядку? А ви зранку робите зарядку? Як треба ставитися до свого здоров’я? Коли треба робити зарядку?
Заняття 1: Логіко-математичний розвиток.
Тема: "Рахуємо до 5"
Гра-імітація «Будемо чистими»
Читаємо віршовані рядки, діти імітують рухові дії відповідно до тексту.
З полиці мило ми взяли
І мити ручки почали.
Під струменем водички
Помили ніс і щічки.
І вушка ось помились,
Щоб більше не бруднились.
Рушничок беруть малята,
Утираються завзято.
Причесались гребінцями —
Стали діти молодцями!
Заняття 2. Художньо-продуктивна діяльність. Музичне.
Тема: Підготовка до свята Весни
Вчимо та співаємо пісеньку, бажано з бабусею.
пʼятниця, лютого 9
"Не лікуйся сам!"
З полиці мило ми взяли
І мити ручки почали.
Під струменем водички
Помили ніс і щічки.
І вушка ось помились,
Щоб більше не бруднились.
Рушничок беруть малята,
Утираються завзято.
Причесались гребінцями —
Стали діти молодцями!
Заняття 1: Художньо-продуктивна діяльність. Малювання.
Тема:"Квіти у горщику"
Трудова діяльність: Прибрати фарби на місце і викинути серветки. Вимити руки з милом. Сфотографуватися зі своїм малюнком.
Рухлива гра «Знайди свій колір»
Мета: вдосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати спритність і вміння діяти за сигналом.
Батьки називають колір, а діти повинні швидко його знайти і доторкнутися, потім діти називають колір, а батьки шукають і т.д.
Заняття 2. Валеологія. Тема:"Таблетки чи вітаміни?"
Спостереження за погодою:
Мета: розвивати вміння встановлювати просту залежність між явищами природи та поведінкою людей; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя змалку.
Звертаємо увагу на погоду.
Діти, спробуйте зняти рукавичку.
Запитання: Що ви відчуваєте? Що потрібно зробити, щоб зігріти руку?
Одягніть рукавичку. Що ви відчули?
Взимку буває дуже холодно, і якщо сильно замерзнути, можна захворіти.
Цього не станеться, якщо тепло вдягатися. Що ви вдягаєте взимку? Що взуваєте?
Дидактична гра «Зимова прогулянка»
Мета: розвивати слухову увагу, образне мислення та рухову координацію. Читаємо дітям вірш.
Нині ой мороз який!
Я взуваю чобітки.
Теплу шапку одягаю,
Шарф на шию намотаю.
Кожушинка ось нова,
Суну ручки в рукава.
Кожушину одягну,
Ще й ґудзики застібну!
Вдіну невеличкі
Гарні рукавички.
Все, іду із хати:
Можна вже гуляти!
Діти на перший рядок вірша зіщулюються, стиснувши руки в кулачки; потім імітують одягання відповідних предметів вбрання. На останніх рядках потішки йдуть вперед, крокують.
Будьте здорові, мої любі!
четвер, лютого 8
"Квіти у вазончику"
Бесіда «Який настрій викликають у нас квіти?»
Мета: закріпити знання дітей про користь кімнатних росли; виховувати бережливе ставлення до рослин, бажання доглядати за ними, створювати сприятливі умови для росту і цвітіння.
Запитання: Як ви вважаєте, чи подобається нашим рослинам жити на підвіконні? Чому? Для чого потрібні квіти? Які квіти вам подобаються найбільше? Який настрій викликає у вас квітка?
Заняття 1: Здоров’я та фізичний розвиток
Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Ліплення.
Тема:"Квітка в горщику"
Фізичні вправи на свіжому повітрі
Ходьба по похилій дошці (проходячи перший і другий рази, руки тримають у сторони, третій раз проходять звичайним кроком), в кінці стрибок. Стежити за м’яким та стійким приземленням.
Не хворійте! Будьте здорові!
І доглядайте за своїми кімнатними рослинами.
До побачення!
середа, лютого 7
"Кімнатні рослини"
Спостереження за ґрунтом на квітнику
Мета: вчити дітей помічати зв’язок живої природи з неживою; розвивати увагу, пам’ять, мислення; виховувати інтерес до природи.
Підводимо дітей до квітника.
Що це? Ще восени тут росли квіти.
Запитання: Чи видно їх зараз? Куди поділися квіти? Яка взимку земля? Чи можуть рости у ній рослини? Чому зараз надворі квіти не ростуть, а в кімнаті квітнуть?
У холодному та замерзлому ґрунті не ростуть квіти, трава. Дерева перестають рости і ніби засинають. У приміщенні тепло, і ґрунт у горщиках з кімнатними квітами теплий, вологий, тому квіти гарно ростуть.
Заняття 2. Художньо-продуктивна діяльність. Музичне.
Тема: Підготовка до свята Масляної
вівторок, лютого 6
Заняття 1: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
Мовленнєва гра «Зимові слова»
Мета: вправляти в добиранні спільнокореневих слів; розвивати мислення, уважність, зосередженість.
Хід гри
Пропоную дібрати до заданого слова схожі слова.
Сніг — сніговий, засніжений, сніжинка, сніговик…
Лід — льодовий, льодок, льодовик…
Мороз — морозний, морозець, морозити… і т. д.
Заняття 2: Здоров’я та фізичний розвиток
Дуже прошу вас, не нехтуйте сигналами повітряної тривоги! Бережіть себе!
Ще прошу вас дотримуватись правил безпеки і робити профілактику від застуди та грипу!
Пропоную переглянути мультфільм:
На сьогодні це всі заняття. Бажаю вам тихого і мирного дня!
Будьте здорові!!!
понеділок, лютого 5
Заняття 1: Логіко-математичний розвиток.
Тема:"Частини і ціле"
Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Музичне.
Тема: Підготовка до свята Масляної.
Вчимо танок та граємо.
Потім на відео знімаємо.
На сьогодні це все, малята! Даю вам завдання: у себе в кімнаті, знайти частини і ціле і розказати мамі.
Гарного дня! До побачення!
пʼятниця, лютого 2
"День бабака"
Сьогодні в нас з вами, народне свято, яке виникло ще за часів Давнього Риму. Багато років воно було і залишається традиційним для Канади і США, та його популярність уже вийшла за межі цих країн. Спостерігаючи у цей день за бабаком, який вилазить зі своєї нори, люди визначають, чи скоро настане весна. Вважається, що досвідчений бабак майже ніколи не помиляється, тоді як офіційна гідрометеорологія і досі не береться робити такі довготривалі прогнози.
Якщо другий день лютого буде похмурим і бабак не зможе побачити свою тінь, але спокійно залишить насиджену нору, висока ймовірність того, що весна буде рання. Якщо день буде сонячним і бабак, спостерігаючи свою тінь, заховається в нору, то зима, швидше за все, триватиме ще шість тижнів.
Під час святкування цього дня традиційно проводять багато різноманітних заходів: фестивалі, народні гуляння, ярмарки тощо.
Заняття 1: Ознайомлення з природнім довкіллям.
Тема: "День бабака та водно-болотяних угідь"
Гра "Пройди лабіринт"
Допоможи бабаку дійти до сонечка.
Заняття 2: Аплікація
Тема: "Будиночок"
У цей день ми приєднуємося до привітань на адресу всіх любителів цих народних традицій. Бажаємо всім нам гарної погоди, гарного настрою і доброго здоров’я! З Днем бабака!
четвер, лютого 1
"Міжнародний день десерту"
Доброго ранку, шановні батьки і мої любі діти!
Я дуже рада знов бути з вами! Як ваші справи? Як пройшли свята? Чи всі живі-здорові??
Сподіваюсь, у вас все добре! Не нехтуйте сигналами повітряної тривоги!
1 лютого кожного року світ відзначає цікаве та смачне свято – Міжнародний день десерту. Подія не є офіційною, проте набирає значну популярність.
Заняття 1. Ознайомлення з соціумом.
Тема: "Десерт"
Дидактична гра: "Вгадай на смак"
Заняття 2: Художньо-продуктивна діяльність. Малювання.
Гарного вам дня! Солодощів смачних!
































